Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Belga futam után

Készült: 2015.augusztus.23 20:45 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Belga futam után
A Mercedes pilótája, Lewis Hamilton nyerte a Belga Nagydíjat. A második Nico Rosberg, a harmadik Romain Grosjean lett. Nyilatkozatok a vasárnapi nap után.
MERCEDES AMG PETRONAS
Lewis Hamilton:
"Nagyon örülök. Nagyszerű sebesség volt az autóban és az egyensúly is fantasztikus volt. Ha valami, ez még jobb lett a versenyen és soha nem éreztem nyomást. A kerékcserék után könnyedén vettem a kivezető köröket és Nico fel tudott zárkózni, de mindig kényelmes előnyben voltam. Az autó egész hétvégén csodálatos volt és a szerelők nagyszerű munkát végeztek. Az időjárás is nagyszer volt, ezért még élvezetesebb volt ezen a pályán vezetni és a közönség is nagyszerű. A hangokat és a sok brit zászlót nagyra értékelem, így köszönet minden támogatónknak és remélhetőleg Monzában újra találkozunk!"

Nico Rosberg:
"Sajnos hibáztam a rajtnál. Talán az extra felvezető kör okolható ezért - pontosan meg kell tudni, mi történt, de Monzában ezen a területen javulnom kell. A probléma miatt a felzárkózásra kellett koncentrálnom, amely jól működött. Sikerült újra a második helyre kerülni és kicsit csökkentettem hátrányom Lewis-zal szemben - de nem volt esélyem arra, hogy előzési pozícióba kerüljek. Megérdemelte a mai győzelmet és nagyszerű eredmény született a csapatnak. Az autó csodálatos volt itt, köszönet érte. Remélhetőleg hasonló teljesítményt tudunk nyújtani a következő versenyeken. Keményen dolgozom ezért."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Nagyon büszke vagyok a csapatra a mai eredmény után - és különösen a spái kettős siker miatt, nehéz és megterhelő pálya ez. Lewis tökéletes munkát végzett - jól rajtolt, Perezzel szemben tisztán védekezett, majd csodálatos versenyt futott. Olyan sebessége volt, amely szükséges volt, kényelmesen tudott a mai délután minden kihívásával megbirkózni és lenyűgöző győzelmet aratott. Nicót nyilvánvalóan befolyásolta rajtja, amelyet ki kell vizsgálni, de nyugodt munkával áthámozta magát a mezőnyön. Lewis-zal tartani tudta a sebességet, de felzárkóznia nem sikerült. Gratuláció a fiúknak is, négy tiszta és lenyűgöző kerékcsere; remek munkát végeznek a boxban az idei évben, célunk, hogy a hátralévő versenyeken is így legyen. Kiélvezzük a győzelmet, de továbbra is dolgozni kell, keményen Monzára."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Mindnyájan nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel és a fantasztikus csapatteljesítménnyel. Mindig nagyszerű győzni a Formula-1 egyik legendás pályáján és ez egy olyan helyszín volt, amelyet a Mercedes még nem tudott meghódítani a modern Ezüstnyíl érában, szóval jó ezt is letudni. Egészen csodálatos hétvége Lewis-tól - hihetetlen köröket ment az időmérő edzésen, majd a futamon győzelmet aratott. Nico is nagyon erős hétvégét tudhat maga mögött. Biztos vagyok benne, hogy csalódott a második hellyel - de közel volt Lewis-hoz. Gratuláció a Lotusnak is. Örömteli, hogy teljes Mercedes dobogó született és kétségtelen, ez nagy lökést jelent annak a csapatnak, amelynek az utóbbi időben nem voltak jó időszakai, szóval gratuláció nekik."

INFINITI RED BULL RACING
Daniil Kvyat:
"Nagyon érdekes verseny volt és jól éreztem magam. Sok előzést mutathattam be és az autó jól teljesített. A csapat úgy döntött, a virtuális biztonsági autós fázis alatt kint tart a pályán és ez jó volt, sikerült az utolsó etapban erősnek lenni. A csapat jó munkát végzett és sok pontot szereztünk. Elégedettek lehetünk mai teljesítményünkkel, remélhetőleg folytatni tudjuk ezt a formát a következő néhány versenyen."

Daniel Ricciardo:
"Jól rajtolva a harmadik helyre ugrottam előre és a verseny jól alakult. A keményebb keveréken nem volt jó az egyensúly, kissé szenvedtem, de abban bíztunk, a lágyabb keveréken erősek leszünk és jó utolsó etapot teljesítünk. Csalódás a kiesés, nem tudjuk még mi volt a probléma, de a csapat vizsgálja. A sikánnál elment az erő, minden leállt, a kijelző is elsötétült. Úgy tűnik, elektronikai probléma volt, de majd meglátjuk, mi lesz a vizsgálat végeredménye."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Dany nagyon erős versenyt futva a negyedik lett a 12. helyről indulva. Nagyon erős előzéseket mutatott be és a stratégia nagyon jól működött, így nagyon hasznos pontokat tudtunk szerezni. Csalódás Daniel számára a verseny; nagyszerűen rajtolva a harmadik helyre lépett előre. Hasonló stratégiával ment, mint Dany és biztos vagyok benne, dobogós esélyei lettek volna. Egy elszalasztott lehetőség volt, de összességében megfelelő hétvégéje volt a csapatnak."

Matthieu Dubois, Renault:
"A mai verseny eseménydús volt. Sajnos Danielnek műszaki problémái akadtak, ezért leállt a motor és megállt a pályán. Ki kell vizsgálni, mi történt, mivel ez egy elszalasztott lehetőség volt. Daniil erős versenyt futva a negyedik helyen zárt. Sok munkát kell végezni a szezon hátralévő részében, hogy a dolgok simán alakuljanak, de ugyanakkor sok motiváció is kell."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős igazgató:
"Csalódott vagyok azért, ami Valtterivel történt. Csapatként hibáztunk és a csapat nevében sajnálom, hogy ez dobogós helyezésbe került. Kivizsgáljuk, hogy pontosan mi történt és megakadályozzuk, hogy újra ilyen legyen. A verseny többi részében a sebességhiány volt a meghatározó, műár az első etaptól kezdve. A nagy különbség ezen a versenyen az volt, hogy öt csapat nagyon hasonló versenysebességet teljesített. Sajnos azonban mivel sok autó hasonló teljesítményt nyújtott, ezért az eredményt főleg az határozta meg, ami az első etapban történt, mi pedig ekkor szenvedtünk. Ezt követően a keményebb keveréken már megfelelő sebességgel rendelkeztünk és ennek eredményeként sikerült mindkét autóval pontokat szerezni. A Ferrarira közelítünk, de a Red Bullal szemben néhány pontot veszítettünk, a mai naphoz képest ez pozitívum."

Felipe Massa:
"Bosszantó napom volt. Szenvedtem a rajtnál, majd a lágyabb keverék az első etapban nem úgy működött, ahogyan kellett volna, így néhány pozíciót veszítettem. Ekkor hátul harcoltunk, de a közepes keverék jól működött. Végül a Force Indiás Perezt nem tudtam megelőzni, mivel egyenesbeli sebességük jó volt. Nehéz napot zártunk, de sikerült így is a hatodik helyen végezni, ez a fő pozitívuma ennek a hétvégének."

Valtteri Bottas:
"Nem ilyen eredményre számítottunk. A kerékcsere és a versenysebesség az a két terület, amelyet vizsgálnunk kell. Úgy gondoltuk, erősebbek lehetünk a versenyen, de a lágy keverék az első etapban nem működött megfelelően és nehéz helyzetbe kerültünk. Monzában jobban kell teljesíteni."

SCUDERIA FERRARI
Sebastian Vettel:
"Megérdemeltük a dobogós helyet, de ilyen a versenyzés; a történtek miatt azonban nem sikerült célba érni. Azt hiszem, pilótaként ezt nem könnyű elfogadni, habár a helyzet nem annyira rossz, mint néhány évvel ezelőtt Silverstone-ban (amikor a Pirellinek sok problémája volt). De beszélni kell róla, mivel ilyen nem történhet meg előzetes figyelmeztetés nélkül. Nincs magyarázat a történtekre: ez nem defekt, a gumi egyszerűen felrobbant."

Kimi Räikkönen:
"Nyilvánvalóan nem vagyunk elégedettek az eredménnyel, de jobb eredmény született, mint a rajtpozíció. Tegnap problémáink voltak, de ma szerettünk volna jobb végeredményt. A rajtom egészen rossz volt, a kerekek megpörögtek, majd az első kanyar sem volt ideális, de sikerült egészen jól felzárkózni. Autóm kezelhetősége egészen jó volt a versenyen, csak a végén koptak el az első abroncsok. Ma mindent megtettünk és próbáltunk javítani pozíciónkon, de ilyen hátulról indulva ez nem volt könnyű. Próbálkozunk és remélhetőleg a jövőben több szerencsénk lesz, csapatként jól dolgozunk, de mindig történik valami és nem a várt eredmény születik. Most Monza következik, hazai versenyünk: nagyszerű lenne egy erős hétvégét teljesíteni rajongóink előtt. A pálya ismét sok egyenest tartalmaz és nem leszünk könnyű helyzetben a többi autó ellen, de új alkatrészeink lesznek, amelyek remélhetőleg segítenek minket a harcban."

Maurizio Arrivabene, csapatfőnök:
"Természetesen nem ez volt idei legjobb hétvégénk. Agresszív stratégiát választottunk Sebastiannak, amely a tervek szerint haladt, mindaddig, amíg a gumi két körrel a leintés előtt nem adta meg magát. Ami Kimit illeti, a 16. helyről indult és hetedik lett, jó pontszerző helyen végzett. Ez mutatja a nagyszerű reakciót és a csapatban rejlő erőt. Most Spát már magunk mögött hagytuk, a következő versenyre, Monzára koncentrálunk."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"Nehéz verseny és fájdalmas hétvége volt: egyszerűen nem voltunk ma versenyképesek. Az egyetlen érdekesség számomra a rajt volt - a 20. helyről indultam és az első kör végén a 14. helyen álltam, ez jó érzés volt. Ezt követően sebességünk nem volt elég jó, de legalább mindkét autóval célba értünk, így remélhetőleg tudunk tanulni egy kicsit a következő versenyre. Jelenleg ez a helyzet. Monza is nehéz lesz, de biztos vagyok benne, azt követően már jobb versenyeink lesznek."

Jenson Button:
"Az első köröktől kezdve problémám volt az ERS csomaggal. Különböző helyeken próbáltam újra és újra beindítani, de soha nem sikerült. A Raidillon után azonnal leállt például, majd csak az ICE-re támaszkodhattam. Ez sok erőveszteséget jelentett és a Kemmel egyenesben, valamint a Blanchimontig tartó egyenesben ERS nélkül mentem. Ilyen helyzetben nem lehet semmit tenni."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"A jelenlegi Formula-1-es versenynaptárban szereplő pályák közül ez az egyik olyan, amely autónknak a legkedvezőtlenebb. Ebben az esetben csúsztatás lenne, ha ferde szemmel néznénk mai pozícióinkra. A 13. és 14. helyen értünk célba azon a pályán, ahol a McLaren 14 futamot nyert meg, de rosszkedvűek nem vagyunk. Ezen felül vállvetve dolgozunk a Hondával, kitartóak leszünk, hogy a szükséges javulást elérjük ami ahhoz kell, hogy újra az élre állhassunk."

Yasuhisa Arai, Honda:
"Nyilvánvalóan nehéz verseny volt, még a Spára hozott fejlesztésekkel is. Először is, szeretnék köszönetet mondani Fernandónak és Jensonnak a hétvégén mutatott profizmusukért. A legnagyobb csalódás számunkra, hogy nem sikerült elvárásaiknak megfelelőt alkotni, nem tudtuk megörvendeztetni a csapatot és a rajongókat, akik a fejlesztésektől eredményeket vártak. Spába azzal a tudattal érkeztünk meg, hogy nehéz lesz az energiát kezelni. A hétvége adatait átnézzük - a többi csapattal szembeni hátrányt is - és felkészülünk Monzára."

SAHARA FORCE INDIA
Sergio Perez:
"Az ötödik hely és tíz pont jó eredmény, de hiányzott a sebesség ahhoz, hogy ma valóban a dobogós helyezésért tudjunk harcolni. A rajtom nagyon erős volt és közel álltam ahhoz, hogy az első körben az élre álljak, amikor Lewis mellett voltam az Eau Rouge-nál. Jó ritmust találtam, de nagyon koptak a lágy abroncsok az első két etapban. Jobb lett volna talán a közepes keverék, habár a középső szektorban szenvedtünk az alacsony leszorítóerejű beállítás miatt és ez gátolta sebességem. Néhány gyors autóval tudtunk versenyezni, kemény küzdelem volt Grosjeannal és Kvyattal, egyértelmű tehát, hogy ki kell elemezni teljesítményünket és megnézni, hol javulhatunk. Már várom a következő, monzai versenyt, amely ismét egy olyan pályán lesz, ahol azt hiszem versenyképesek lehetünk."

Nico Hülkenberg:
"Csalódás akkor befejezni a versenyt, amikor még el sem kezdődött, de néha történnek ilyen dolgok. A rajtrácsra felvezető körben éreztem, hogy elment az erő. Próbáltuk a rajtrácson megoldani a problémát, de a felvezető körben ismét jelentkezett. Volt néhány pillanat, amikor az erő visszatért, de aztán újra eltűnt, közvetlenül a rajt előtt és ezért kiálltam. Valódi csalódás ez, mert az autó nagyon gyors volt ezen a hétvégén és jó lehetőségünk lett volna fontos pontokat szerezni."

Vijay Mallya, csapatfőnök és főigazgató:
"Vegyes érzésekkel hagyjuk el Belgiumot egy nagyon eseménydús verseny után. Sergio harcos teljesítményt mutatott és mindent kihozott a VJM08-ból. A dobogós pozíciókért is harcban volt a verseny elején és végül ötödik lett, ez eddig idei legjobb eredménye, megerősítette a mai napon azt a jó sebességet, amit egész hétvégén mutatott. Nem hibázott a nap folyamán és néhány nagyon versenyképes riválist tudott maga mögött tartani intelligens és védekező vezetéssel. Sajnálatos ami Nicóval történt. Sajnos a rajtrácsra menet elment az erő és nem tudtuk a rajt előtt megoldani a problémát. A Mercedesszel ezt ki fogjuk elemezni. Csalódás mivel versenyképes versenye lett volna. Továbbra is nyitott a harc a bajnokság ötödik helyéért és már várjuk a következő, monzai futamot, hogy visszaszerezzük ezt a pozíciót."

SCUDERIA TORO ROSSO
Max Verstappen:
"Milyen izgalmas verseny, nagyszerű teljesítmény a mezőny végéről indulva a nyolcadik helyen célba érni! Sebességem nagyon erős volt és élveztem az előzéseket, szóval nagyon elégedettek lehetünk a mai versennyel kapcsolatban. Az autó nagyszerű volt és tudtunk menni a Ferrarival, valamint a Williamsszel. Nagyon élveztem és habár néhány előzés kissé kockázatos volt, de amikor ilyen hátulról indulsz, akkor ezt meg kell tenni, ha előbbre akarsz lépni. Nem kezdődött egyszerűen a hétvége, de sikerült végül nagyszerű munkát végezni, köszönet a csapatnak a nagy munkáért és hazai közönségemnek a támogatásért, elégedettek lehetünk a mai nyolcadik hellyel!"

Carlos Sainz:
"Milyen bosszantóan zárult egy jó hétvége. A felvezető kör alatt éreztem, hogy nincs erő, így a boxba mentem. Szerencsére sikerült megoldani a problémát és versenyezhettem, de két kör hátrányom volt, így nem lehetett harcolni, az esőben és a szerencsében bíztam. Két etap után úgy döntöttünk, a motor kímélése érdekében kiállunk. Nyilvánvalóan csalódott vagyok és szerettem volna versenyezni, mivel most már sorozatban négy versenyen estem ki, miközben a pontszerzésért harcoltam. De ez nem keserít el. Továbbra is dolgozom és jó teljesítményt mutatok amikor csak lehet, például ahogyan tegnap tettem az időmérő edzésen... Tudjuk, hogy ilyen ez a világ és biztos vagyok benne, a balszerencse sorozat hamarosan véget ér - remélhetőleg már Monzában!"

Franz Tost, csapatfőnök:
"Nem indult jól a verseny, mert Carlos autóján a motorral elektronikai problémák adódtak, ezért a rajt előtt az autót a garázsba kellett tolni. Sikerült egy kábellel megoldani a problémát és kimehetett a pályára, de már több kör hátrányban volt. Úgy döntöttünk, folytatjuk a versenyt, mert Spában soha nem lehet tudni, mi történik, jöhet a biztonsági autó, vagy eső, de végül ez nem történt meg, így 11 körrel a leintés előtt motorspórolás miatt kihívtuk őt. Szeretnék elnézést kérni Carlostól, mivel ez már sorozatban a negyedik verseny, amelyet műszaki probléma miatt nem tud befejezni. Max, aki a mezőny végéről indult tízhelyes rajtbüntetése miatt, fantasztikus versenyt teljesített. A nyolcadik lett és a hetedik helyért harcolt a Ferrarival, ez mutatja, mennyire versenyképes volt az autó és mennyire jól vezetett Max. Carlos autójának problémája nélkül azt hiszem még több pontot szerezhettünk volna."

Cedrik Staudohar, Renault:
"Különösen nehéz verseny volt. Carlos autóján az erővel volt gond a felvezető körben, mivel egy csatlakozás meglazult a motorban. Amint sikerült ezt kijavítani a garázsban újra a pályára mehetett, de akkor már két kör hátrányba került, a verseny valójában véget ért. Elnézést kérünk a csapattól és biztosíthatjuk, újra nem fordul elő ilyen. Max-nek a rajtrács büntetése után sikerült jól felzárkóznia és erős előzésekkel pontokat szerzett. Egy ilyen hosszú pályán ez nagyszerű teljesítmény."

LOTUS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"A mai eredmény csodálatos. Jó a csapatnak és természetesen nekem is. A tegnapi jó időmérő edzés mosolyt csalt az arcomra, de ma hihetetlen verseny volt. Minden összeállt a 43 körre. Szívemből vezettem ma és 100 százalékosan mentem a verseny során. Nagyszerű előzéseket mutattam be és mindent megtettem azért, hogy megelőzzem Sebastian Vettelt - természetesen balszerencsés volt számára a gumiprobléma a végén. Próbáltuk ma délután megszerezni a dobogós helyet és nagyon érzelmes volt számomra a verseny utolsó köre! Nagyszerű érzés ez."

Pastor Maldonado:
"Nagyszerű munkát végeztünk ezen a hétvégén, különösen tegnap. Az autó nagyon jó volt, versenyképes és jól rajtoltam a versenyen. Az autó vezetésével problémák adódtak, ezt a csapat vizsgálja. Csalódott vagyok a probléma miatt, de néha ilyen a versenyzés. A következő versenyre koncentrálunk és Romain megmutatta, mire lehetünk képesek. Szeretem Olaszországot és Monzát, így mindent megteszek azért, hogy erős eredményt érhessek el ott."

Federico Gastaldi, helyettes csapatfőnök:
"Milyen csodálatos munka Romaintól és köszönet a kemény munkáért amelyet Enstone-ban és itt, a belga pályán végeztünk. Nem titok, hogy eddig nehéz szezonunk volt, de tudjuk, hogyan kell lendületet venni. Romain és a csapat öröme kissé keserédes, mert Pastor kiesett, aki Romain mellől kezdhette meg a versenyt és ennek következtében hasonlóan erős eredményt érhetett volna el. Mindent megteszünk, hogy Monzában mindkét autóval erős pozícióban végezzünk."

Nick Chester, műszaki igazgató:
"Micsoda verseny Romaintól és a csapattól! A tegnap negyedik hely után elragadtattuk magunkat, majd ma fantasztikusan vezetett. Remekül ment és megfelelő döntéseket hozott a csodálatos előzések során. Figyelt a gumikra, amikor arra volt szüksége és nyomta a gázt, amikor azt kellett tennie. Tökéletes versenyt teljesített. Nem néztünk még mindent át Pastor autóján, de tudjuk, egy nagy ütést kapott a kerékvetőn és úgy tűnik, ez okozott némi sérülést az erőforráson, szóval nagy csalódás ez, mert ő is erős eredményt érhetett volna el."

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Először is, jól rajtoltam, megelőztem Daniilt az ötös kanyarnál. A verseny elején elég korán kiderült, hogy valamilyen törmelék beszorult a padlólemez alá, ezért leszorítóerőt veszítettünk az első etapban. Nem tudtuk tartani a tempót, így teret veszítettünk, amely kissé bosszantó volt. A második etapra a törmelék eltűnt és elkezdhettem jobban nyomni. A sebesség azonban így sem volt olyan erős, mint vártuk. Kissé szerencsénk volt a végén és sikerült egy pontot szerezni. Számomra nagyszerű, hogy sorozatban második versenyen vagyok pontszerző."

Felipe Nasr:
"Nehéz versenyem volt. A rajtnál sokat szenvedtem a kerekek megpörgése miatt, pozíciókat veszítettem. Versenyemet fékprobléma hátráltatta. Ezen felül egy lassú defektet is kaptam a bal első abroncson az utolsó etap során. Több problémám is volt, de bízom benne, hogy Monzában jobb hétvégém lesz."

Monisha Kaltenborn, csapatfőnök:
"Nehéz versenyhétvége volt és többre számítottunk. A verseny során fontos volt, hogy hibátlanul menjünk. A problémák ellenére sikerült végül egy kis szerencsével egy pontot szerezni. Az Olasz Nagydíj ismét egy nagysebességű pályán lesz, vár ránk Monza."

MANOR F1 TEAM
Robert Merhi:
"Jó versenyem volt. Csapattársam elé kerültem az első körben és ez így is maradt a célba érkezésig. Kissé magányos versenyem volt őszintén szólva és főleg a gumikezelésről szólt, így akkor nyomtam, amikor kellett. Azt hiszem, a stratégia jól működött, a kék zászlókhoz képest és így sikerült megfelelő sebességet tartani. Mindig örömteli vezetni Spában; soha nem tudsz betelni az Eau Rouge élményével. És természetesen a szezon második felét újabb kettős célba érkezéssel kezdhetjük, szóval ez egy erős hétvége."

Will Stevens:
"Rajtom egészen jó volt. Sikerült Nasr elé kerülnöm az első kanyarban, majd kifele jövet két autó közé szendvicsbe kerültem és nem volt helyem. Nekem jöttek és ez nagyon hátrányosan érintett. Pozíciót veszítettem és habár sebességem egészen jó volt, nem sikerült visszaszerezni a pozíciót. Szóval a verseny nem jól alakult az eredményt illetően, de összességében pozitív hétvége volt és természetesen csapatként ismét kettős célba érkezést könyvelhetünk el."

John Booth, csapatfőnök:
"Nagyon jó a szezon második felét pozitíven kezdeni, sima és erős hétvégével és kettős célba érkezéssel. Mindkét pilóta megfelelő munkát végzett és különösen a versenyen, a jó sebességből a legtöbbet hozták ki. Ez, együtt a boxfal stratégiai döntéseivel lehetőséget adott arra, hogy a McLarenekkel menjünk. Jelenleg itt állunk, de Robert és Will keményen dolgozik, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a lehetőségekből - egymást is megszorongassák-, így a javulás folyamatos és ez csak segítséget jelent a jövő évi fejlesztéshez."

Belépés