• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Belga Nagydíj szombati napja után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Belga Nagydíj szombati napja után

Készült: 2015.augusztus.22 17:44 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Belga Nagydíj szombati napja után
A Mercedes brit pilótája, Lewis Hamilton zárta az élen a Belga Nagydíj időmérő edzését. A második helyen Nico Rosberg végzett, a harmadik Valtteri Bottas lett. Nyilatkozatok a szombati nap után.
MERCEDES AMG PETRONAS
Lewis Hamilton:
"Nagyon elégedett vagyok a csapat és az autó hétvégi teljesítményével. Már kezdettől fogva minden jól működött és hálás vagyok a csapatnak azért, hogy folyamatosan fejlesztik az autót. Nehéz ideális beállítást és jó ritmust találni ezen a pályán - de kényelmesen érzem magam. Nico folyamatosan gyors volt és nagyon kis különbség volt köztünk. Szerencsére sikerült végül két nagyon jó kört mennem. Természetesen nagyszerű a pole pozícióban lenni, de tudom, hogy ez még csak egy lépés. Hosszú út vezet az ötös kanyarig, addig pedig bármi megtörténhet, különösen a rajtnál. A csapat sok elemzést végzett ezen a téren és dolgozunk rajta a szimulátorban és itt a pályán. Készen állok, meglátjuk, hogyan alakul majd a rajt. Elégedett vagyok a mai nappal és várom a holnapi versenyt."

Nico Rosberg:
"Az időmérő edzés a végét leszámítva jól sikerült. De a Q3-ban Lewis sok időt talált, balszerencse, hogy én nem. Csalódást keltő nap ez, de még sok minden történhet a versenyen. Jó rajtra van szükségem, majd az Eau Rouge után jó esélyem lehet az előzésre, a hosszú egyenes végén, keményen dolgozom, hogy ez sikerüljön. Új a rajtfolyamat, amelyet mindnyájunknak jól kell csinálnia és érdekes lesz, hogy ez holnap hogyan sikerül. De összességében pozitív érzéseim vannak, még esélyes vagyok a győzelemre."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:"Nagyon elégedettek vagyunk a mai eredménnyel. A magyarországi futam után fontos volt, hogy egy szintet állítsunk fel és ezt ma délután meg is tettük. Lewis fantasztikus kört teljesített - szinte hihetetlen sebességgel ment a második szektorban, ennek jeleit már láttuk a délelőtti szabadedzésen is. De Nico is nagyon versenyképesnek tűnik egész hétvégén és holnap is az lesz, ebben biztos vagyok. A vasárnapra nézve, új területre lépünk az átalakított felvezető kör és rajtfolyamat miatt. Sok gyakorlást végeztünk ezen a hétvégén, ahogyan mindenki más és holnap délután majd kiderül, hogyan sikerült ez."

Paddy Lowe, műszaki főigazgató:
"Fantasztikus eredmény az első sort kibérelni Spában - és szokatlan a meleg időjárás is, amely azt hiszem, mindnyájunk számára furcsa volt! Gratuláció Lewis-nak a két egészen hihetetlen körért - megszerezte a 2015-ös legtöbb pole pozícióért járó díjat. Nicónak a Q3-ig esélye volt, így bízunk benne, erős lesz a versenyen is. Mindkét autó hibátlanul ment, a csapat nagyszerű munkát végzett, nagyon szoros a harc két pilótánk között. Tény, kielemezve a rajtrács eredményeit, úgy tűnik, szoros verseny lehet holnap, várjuk, hogy izgalmasan kezdődjön a szezon második fele."

INFINITI RED BULL RACING
Daniel Ricciardo:
"Nagyon jó, hogy ilyen szoros a mezőny és elégedett vagyok körömmel. Nem hiszem, hogy bármit benne hagytam volna és jó a mezőnyben lenni. Grosjean büntetést kap, így az ötödik helyre jöhetek előre, tavaly is innen rajtoltam - nem vagyok babonás, vagy bármi ilyesmi, de mindig reménykedsz! A második szektor nagyon érdekes és ott keményen tudjuk nyomni. Az első és a harmadik szektorban egy kicsit benne hagyunk, de a karosszéria jó, amely pozitív a csapat számára. Reméljük jó harcot vívunk a holnapi versenyen, a méhészborz is próbál mézet gyűjteni az erdőben és mi is megpróbáljuk ezt!

Daniil Kvyat:
"Mindent megtettem, de a Q3-ba nem jutottam be, másfél tizeddel maradtam le, amely csalódás. Mindent próbálunk kihozni stratégiánkból és a gumikból a holnapi versenyen. Ezen a pályán lehet előzni és próbálunk néhány helyet javítani a versenyen. Mindent megteszünk azért, hogy így legyen."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Daniel az ötödik helyről indulhat Grosjean büntetése miatt és az időmérő edzésen elért hatodik hely volt a legjobb, amiben reménykedhettünk. Dany balszerencsés volt, alig másfél tizeddel maradt le a Q3-ról. A karosszéria versenyképes, különösen a második szektorban, amely jó. Ezen a pályán a pilóták előzni tudnak és remélhetőleg a megjósolhatatlan időjárás segítségével sikerül néhány helyet javítani holnap."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős igazgató:
"Rejtőzködtünk az edzésen és akkor léptünk elő, amikor számított. Nem volt Felipének egy tiszta edzése, mivel a Q1 elején át kellett programoznunk autóját, ezért későn tudott csak kimenni a pályára, de sikerült jól teljesítenie. Valtteri nagyon erős kört futva a harmadik lett. A világbajnoki riválisainkat megnézve elmondható, hogy nagyszerű időmérő edzést teljesítettünk. Mindkét pilóta nagyon jól ment, tudjuk, ezt az eredmény holnap pontszerzésre kell váltani."

Valtteri Bottas:
"Nagyon elégedett vagyok az eredménnyel és jó visszatérni az első háromba. A csapat mindent jól csinált, csak rajtam múlt, sikerül-e mindent összerakni. Mögöttem nagyon szoros volt a mezőny, így őket megelőzni nagyszerű. A harmadik hely jó pozíció holnapra, a versenysebességünk hasonló a körülöttünk lévő többi csapatéhoz, így kemény harc lesz, de várom."

Felipe Massa:
"Egy kis időt veszítettem az utolsó szektorban és az eredményt nézve ez néhány pozícióba került, szoros volt. Bosszantó ez, de hosszú a verseny és ezen a pályán sok meglepetés lehet, egyik talán az időjárás! Jól kell rajtolni és a lehető legtöbb pozíciót javítani, majd innen tovább építkezni."

SCUDERIA FERRARI
Sebastian Vettel:
"Ez nagyon egyszerű. a Q2-ben a harmadikak voltunk és nagyon szoros volt az állás, ha megnézzük a köridőket. A Q3-ban hasonló sebességem volt, sajnos nem tudtam úgy javulni, mint mások, valamint időt veszítettem az utolsó kanyarban és ezért nem kerültünk előrébb. De nem hiszem, hogy pánikra lenne ok. Természetesen nem vagyunk elégedettek, két, vagy három tizedet veszítettem, de holnap megfelelő sebességünk lehet és az egyenesben is jók lehetünk. Jó autóval és erős csomaggal rendelkezünk a versenyre. Sok mindent lehet holnap tenni, ez egy hosszú verseny, a rajt és az első kanyar érdekes lesz és még az eső is eleredhet. Nincs semmi baj, javulásra számítunk."

Kimi Räikkönen:
"Nem tudom pontosan, hogy mi történt, erőt veszített az autó és megálltam. Túl korai megmondani, mi volt a probléma, várni kell, hogy többet tudjunk meg róla. Autónk kezelhetősége egészen jó volt a hétvégén, sajnos a probléma rossz időben adódott, pozícióm lehetett volna jobb is. Tegnap különböző dolgokat próbáltunk ki és úgy érzem, megfelelő döntéseket hoztunk a mai napra. Nyilvánvalóan tudjuk, minden területen javulni kell. Rajtpozícióm miatt a verseny nagyon trükkös lesz, de remélem, hogy a futam kedvünk szerint alakul. Fontos, hogy az első kanyart jól teljesítsük: habár nem lesz könny megelőzni a Mercedes motorral szerelt autókat, harcolunk és mindent megteszünk."

McLAREN HONDA
Fernando Alonso:
"Tudtuk, nehéz hétvégénk lehet. Spa a leghosszabb pálya a naptárban, nagyon hosszú egyenesekkel és tudjuk, hiányzik az egyenesbeli sebességünk, így stratégiai döntést hoztunk és bevállaltuk a büntetéseket ezen a hétvégén. A tegnapi szabadedzésen a piros zászlók és telemetriai problémák miatt nem tudtam hosszú etapokat menni és a délelőtti harmadik szabadedzést is kihagytuk kipufogó probléma miatt, így a hétvégén csak rövid etapokat teljesítettem. Remélhetőleg holnap célba tudunk érni és egy kicsit többet tudunk meg az autóról. Azért, hogy élvezhessük a versenyt, valami izgalmasra van szükség - például esőre. Egy száraz versenyen nagyon nehéz helyzetbe kerülnénk."

Jenson Button:
"Úgy éreztem, mai köröm azonos volt, mint három évvel ezelőtt a pole pozíciós köröm - élvezettel vezettem ma délután az autót. Délelőtt kissé szenvedtem az autó hátuljával a kanyarbejáratoknál, de sikerült az autót az időmérő edzésre felkészíteni. Ennek ellenére, amikor áthaladsz a célvonalon és azt gondolod, jó kört teljesítettél és jó pozíciót szerezhetsz, nehéz azt hallani, hogy egy továbbra is egy másodperc a hátrányod az előtted állóhoz képest. Sok munkát kell elvégezni, hogy ledolgozzuk ezt a hátrányt. Mindig tudtuk, ez a pálya nehéz lehet számunkra. Nem könnyű bármit is ledolgozni a holnapi versenyen és messze vagyunk attól, hogy versenyképesek legyünk, de legalább az autó iránt jó érzéseink vannak."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"Jenson és Fernando két világbajnok, milliméterre pontos időmérő kört mentek ma itt, Spa-Francorchampsban. Szinte semmi esélyünk nem volt jó köridőt elérni, mert ez a pálya nem fekszik autónk karakterének, így csak a 17. és 18. helyen végeztek. A McLaren 14 alkalommal tudta megnyerni a Belga Nagydíjat, legutóbb három évvel ezelőtt Jensonnal, aki remek teljesítményt nyújtott a pole pozícióból indulva azon a szeptemberi napon. Persze, beismerem, nehéz összehasonlítani mai teljesítményünket a korábbi, remek eredményekkel, de mindig próbálom a negatívumokat pozitívumokra átfordítani. Így a történelmi múlt csak még inkább arra ösztönöz minket a Hondával, hogy még keményebben dolgozzunk, áthidaljuk a teljesítménybeli különbséget, amely köztünk és ellenfeleink között van. Annak ellenére, hogy a mezőny végéről indulunk és a lekörözések néha zavarók lehetnek, Jenson és Fernando mindent megtesz azért, hogy előrébb jusson a mezőnyben, ha lehetőség lesz rá. Elmondható, hogy ez nagy feladat lesz számunkra, ha a pálya száraz marad. Viszont ha holnap ebédidő körül elered az eső, akkor nem fognak semmilyen panaszt hallani tőlünk!"

Yasuhisa Arai, Honda:
"Egy újabb csalódással teli nap, amely során a fejlesztések nem látszottak az eredményben. A csapat a harmadik szabadedzésen úgy döntött, csökkenti az autók leszorítóerejét, hogy a tegnapi problémákat meg tudja oldani. Sajnos Fernando autóján a kipufogóval akadtak problémák, amely mindkét autó esetében megrekesztette a beállítás változtatásokat. A nagyszerű csapatmunkának köszönhetően azonban Fernando autóját sikerült megjavítani és az időmérő edzésen már a pályára mehetett. A futamon a mezőny végéről kezdjük és abban bízunk, a nap végére némi pozitívumot gyűjthetünk."

SAHARA FORCE INDIA
Sergio Perez:
"Egészen jó nap volt és elégedett vagyok Q3-ban elért körömmel. Tudtunk javítani a tegnapi nap után az autó egyensúlyán és ez sok önbizalmat adott számomra - talán most volt a legtöbb a szezon során. Az autó sokkal megjósolhatóbb és ezért jobban tudtam nyomni a kanyarban. Nagyon jó sebességet mutattam mindhárom etap során az időmérő edzésen és már várom a holnapi versenyt. Nem látom okát, miért ne harcolhatnánk a dobogós helyezésért. A mai teljesítmény nagy önbizalmat ad nekem a szezon hátralévő részére. A csapat csodálatos munkát végez és örülök, hogy a kormány mögött jó teljesítményt tudok nyújtani. Keményen dolgozom mérnökeimmel, hogy a továbbfejlesztett autót működésre bírjuk és hétvégéről hétvégére javulást várok."

Nico Hülkenberg:
"Nem vagyok elégedett a mai nappal, mert alapvetően az első tízbe kerülhettünk volna. Az utolsó körömben, a Q2-ben kisebb hibát vétettem az egyes kanyarnál - blokkoltak a kerekek és elvétettem a csúcspontot. Ezen felül kisebb problémánk volt a turbóval, ezért sebességet és időt veszítettem az egyenesekben. Nem sikerült a Q3-ba jutni. Azonban a hétvégén még nem veszett el minden, biztos vagyok benne, erős versenyünk lesz a 11. helyről indulva. Az autó nagyon jól teljesít ezen a hétvégén; úgy tűnik, versenyképesek vagyunk és támadni fogok a versenyen, próbálok előrébb kerülni."

Vijay Mallya, csapatfőnök és főigazgató:
"Nagyon örömteli látni, hogy a továbbfejlesztett VJM08 ennyire versenyképes itt, Spában és Sergio fantasztikus teljesítményt nyújtott. A második sorból indulva minden esélyünk megvan arra, hogy sok pontot szerezzünk holnap és még a dobogóra is esélyesek vagyunk. Biztos vagyok benne, Nico is hasonló eredményt ért volna el, ha sikerül tiszta kört mennie, de arra számítok, a versenyen javít pozícióján. Fontos, hogy a mai teljesítményt holnap erős eredményre váltsuk."

SCUDERIA TORO ROSSO
Carlos Sainz:
"Nagyon élvezem ezt a pályát! Egész hétvégén az időmérő edzésre vártam, mert a szabadedzésen mindig több üzemanyagot cipelsz magaddal és az autó nem tűnik olyan gyorsnak.. De tudtam, hogy amint az időmérő edzésen megyünk, megérezhetem a sebességet és pontosan ez történt. Elégedett vagyok azzal, hogy a Q3-ba jutottam. Habár utolsó köröm lehetet volna jobb is, jó eredmény született ma. Kissé meglepő ez, mert papíron úgy tűnt, nehéz lesz ezt elérni. Nem ez a pálya, amely a leginkább fekszik nekünk, így a holnapi verseny nehéz lesz, de amennyire lehet keményen fogunk menni, a legtöbbet kihozzuk a többiek hibáiból és remélhetőleg az első tízben végzünk. Azt hiszem, ez a z egyik legjobb időmérő edzésem volt az évben, habár feledni kell ezt és a holnapi versenyre készülni, mivel akkor osztják a pontokat."

Max Verstappen:
"Nem a legjobban kezdődött az időmérő edzés, mivel az erővel voltak problémáim a Q1-ben, ezért nem tudtam körömre koncentrálni, bár sikerült a Q2-be jutni. De az igazat megvallva így is terveztük az időmérő edzést, leállás a Q2-ben, mivel nem volt értelme harcolni a Q3-ért a tízhelyes rajtrács büntetés miatt. Így némi gumit spóroltunk meg és remélhetőleg holnap a pontokért harcolhatunk... Tudom, nem lesz könnyű, de hazai közönségem előtt versenyezve megkapom az szükséges extra lökést. Bizakodom és várom már a versenyt. A délelőtti utolsó szabadedzésen kiderült, hogy hosszú távú sebességünk egészen jó, így arra számítok, holnap valami hasonló lesz. Nem ez a legkönnyebb versenyhétvége, de az autó jó, így elégedett vagyok és ezen a pályán bármi megtörténhet. Kemény harcok lesznek, de célunk, hogy a pontszerzők között végezzünk, az nagyon jó eredmény lenne nekünk itt, Spában."

Jody Egginton, teljesítményért felelős igazgató:
"Carlos jó időmérő edzést teljesített ma. Optimálisan kihasználta köreit és tisztán ment. A Q3-ban azt mondom, több is elérhető lett volna és úgy érezzük, néhány tizedet még nyerhettünk volna... De a Q3-ba jutni itt, Spában nagyszerű teljesítmény. Ami Maxet illeti, az időmérő edzésen alkalmazott stratégiája arra épült, hogy optimalizáljuk a versenyét és gumit spóroljunk. Kisebb elektronikai, motort érintő problémánk volt a Q1-ben, amelyet sikerült megoldani, most várjuk a holnapi versenyt - nehéz lesz a pontszerzők között végezni, de készen állunk a harcra."

LOTUS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"A mai eredmény jobb, mint amire számítottunk! Mindent beleadtam, ami az autóban volt az utolsó körön, keményen nyomtam az elejétől a végéig. A negyedik hely nagyszerű munka. Egészen gyorsak vagyunk itt. Az Eau Rouge-ban 300 kilométer/órával átmenni szinte karácsonyi ajándék. Mindig, amikor itt vezetsz mosolyogsz, szóval nagyszerű vezetni ezen a pályán. A rajtrács büntetés miatt holnap a kilencedik helyről indulunk és majd meglátjuk, mit tudunk elérni innen. Versenysebességünk jobb, mint az időmérő edzésen mutatott, így egy jó beállítással és remélhetőleg néhány remek előzéssel sok pontot szerezhetünk vasárnap."

Pastor Maldonado:
"A hétvége elején nem volt jó sebességünk, így a csapat fantasztikus munkát végzett, nekem és Romainnak olyan autót adott, amelyet erősen használhattunk az időmérő edzésen, köszönet mindenkinek a kemény munkáért. Azt hiszem, holnap versenyképesek leszünk és egy jó stratégiával valami nagyon jót érhetünk el."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
Hogyan sikerült az időmérő edzés?
Jó teljesítmény volt és olyan, amilyet szerettünk volna. Kisebb visszaesés Romain sebességváltó cseréje miatti büntetés, ezért nem élvezhetjük ki gyors körének minden gyümölcsét, de mindkét autóval jó helyről várhatjuk a holnapi versenyt.

Milyen lehetőségek vannak a holnapi versenyen?
Az időmérő edzéseken mindig meg kellett szakítani a munkát, így nem sikerült annyi adatot összegyűjteni a hosszú etapokról, mint egyébként. A harmadik szabadedzésen ma délelőtt némi munkát még végeztünk a versenyre és örömmel láttuk, hogy az éjszaka elvégzett változtatások javítottak az autó hátuljának stabilitásán és a gumikezelésen. Erős versenyt és sok pontot várunk mindkét autótól holnap."

SAUBER F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Először is, szeretném megköszönni a csapatnak a munkát, amellyel az autót éjszaka összerakták. Az időmérő edzésen elért eredmény kissé csalódás. Másrészt pozitívum, hogy a többi futamhoz képest sikerült ezen a hétvégén javulni. A harmadik szabadedzés nem volt annyira jó, mint vártuk az erős pénteki nap után. Az időmérő edzésre némi változtatást végeztünk és jó irányba indultunk, de végül ez nem volt elég ahhoz, hogy olyan eredményt érjünk el, mint szerettünk volna. A 13. helyről indulva még mindig jó esély van a pontszerzésre."

Felipe Nasr:
"Csalódott időmérő edzés. Meglepődtem, hogy nem sikerült a Q2-be jutni, pedig erre lehetőség lett volna ma. Az időmérő edzésen az első körök jól sikerültek, de ezt követően nem volt elég tapadás. Ki kell elemezni, hogy mi történt. Spában vagyunk és holnap bármi megtörténhet, mivel ez a pálya jó előzési lehetőségeket biztosít. Bízom benne, hogy sikerül holnap néhány pozíciót javítanom."

Monisha Kaltenborn, csapatfőnök:
"Különböző dolgokat próbáltunk ki az autóval a Q1-ben és a Q2-ben és sikerült jó irányba menni. Sajnos Felipe nem jutott a Q2-be, míg Marcusnak megfelelően sikerült az időmérő edzés. Most a versenyre kell koncentrálni, mert lehetőség van a pontszerzésre."

MANOR F1 TEAM
Will Stevens:
"Nagyon elégedett vagyok a dolgok mai alakulásával. Az autó jónak tűnik és élvezem a jó harcot csapattársammal. Nagyszerű az időmérő edzésen előtte végezni, de azt hiszem, holnap is jó harcra számíthatunk egymás között. Nagyon vegyes verseny lehet holnap, már ami az időjárást illeti. Kissé olyan lehet, mint Silverstone, ahol száraz volt a futam nagy részén, majd az eső megérkezett és mindent megváltoztatott. A pálya természete miatt ezt szeretnénk, de ugyanakkor néhány lehetőség is adódna előttünk."

Roberto Merhi:
"Egészen elégedett vagyok mai időmérő edzésen teljesített körömmel. Egy kis időt veszítettem délelőtt a harmadik szabadedzésen a kisebb hidraulikai probléma miatt, így az időmérő edzésre nem sikerült teljesen felkészülni. Will és én folyamatosan pozíciókat szeréltünk, az első és az utolsó szektorban veszítettem, de a középsőben befogtam őt. Várom a versenyt és kíváncsi vagyok, hogyan alakul köztünk a harc. A versenyen bármi megtörténhet, így azt hiszem, szorosan fogjuk követni egymást."

John Booth, csapatfőnök:
"Kisebb problémáink voltak délelőtt és Robert egy kis időt veszített, de nagyon erős időmérő edzésünk volt és nagyon elégedettek vagyunk mai teljesítményünkkel. Will és Roberto szorosan követték egymást, ez izgalmas lehet a holnapi versenyen, különösen azért, mert jó esély van arra, hogy az időjárás változékony legyen."

PIRELLI
Paul Hembery, Pirelli Motorsport igazgató:
"A pole pozícióért folyó harc a két Mercedes pilóta között remek volt, nagyon kevés választotta el őket egymástól ezen a csodálatos pályán az időmérő edzés végén. Mivel jelentős a teljesítménybeli különbség a közepes és a lágy keverék között és magas gumikopásra lehet számítani, azért több stratégiai lehetőség adódhat itt, Spában, legalább két kerékcsere várható a mezőny nagy részétől. Büntetések, vagy más problémák miatt néhány pilótát hátrébb sorolnak, így érdekes lesz látni, hogyan alakul az ő stratégiájuk és hogyan használják fel a megspórolt gumikat a felzárkózáshoz."

Jóslat:
Papíron a leggyorsabb stratégia a 44 körös versenyre a két kerékcsere (rajt a lágyon, újra lágy a 15. körben, majd közepes a 30. körben). Azonban néhány pilóta talán három kerékcserés sprint stratégiát választ a gumikopás csökkentése és a pozíciók megszerzése miatt - de ez a stratégia függ az egyéni gumiválasztástól és a forgalomtól is.

Belépés