MotoGP Hírek - Pedrosa korábbi főmérnöke csatlakozott a KTM projektjéhez

Készült: 2015.január.18 17:01 Készítette: Lipták Melinda Írta: Balogh Tamás Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

Mike Leitner, aki korábban hosszú évekig Dani Pedrosa mellett dolgozott főmérnökként, a speedweek.com szakportálnak elárulta, hogy mostantól a királykategóriába 2017-ben visszatérni szándékozó KTM projektjében fog segédkezni.
Mike Leitner nevét aligha kell bemutatni a MotoGP szerelmeseinek: az osztrák szakember kilenc esztendőn keresztül volt Dani Pedrosa főmérnöke, így együtt szerezték két világbajnoki címet a 250 köbcentis géposztályban, majd pedig a legnagyobbak közé felkerülve háromszor is az összetett tabella második helyén végeztek. Leitner azonban a 2014-es szezon közben váratlanul úgy döntött, elhagyja a HRC-t és spanyol pilótáját, ám egészen mostanáig kérdés volt, hogy teljesen hátat fordít-e a sportnak, vagy csak munkahelyet vált.

Nos, a német speedweek.com weboldal kiderítette, hogy Leitner mostantól a 2017-es visszatérésre készülő KTM projektjében vállal szerepet: „Ez egy izgalmas és érdekes kihívás lesz, mivel nulláról fogunk indulni” – nyilatkozta a szakember. „Jó érzés látni egy osztrák csapatot és egy olyan tulajdonost, mint Stefan Pierer egy ilyen nagyszerű projektbe belevágni. Más gyárak nem igazán mutatnak túl nagy aktivitást ilyen téren a német anyanyelvű területeken. Szeretem a kihívásokat, és örülök, hogy a része lehetek.”

Az osztrák gyártó motorsportos részlegének első embere, Bit Peirer a következőket tette hozzá: „Mike szorosan együtt fog dolgozni Sebastian Rissével, aki a KTM technikai versenyrészlegének a vezetője. Mike most a legtöbb MotoGP-s tapasztalattal rendelkező srác a KTM-nél. Segíteni fog egy tesztcsapat kialakításában és abban, hogy megtaláljuk a megfelelő embereket a paddockban.”
Egy szerepkört már biztosan betöltöttek a KTM-nél: még tavaly év végén bejelentették, hogy a korábban a MotoGP-ben több szezont is teljesítő, majd pedig néhány éve az Apriliánál tevékenykedő Alex Hofmann lesz a tesztpilótájuk. Ezen kívül mostanáig annyit lehetett még tudni az osztrákok (vélhetően a nemzetiség is közrejátszott abban, hogy Leitner épp őket választotta) RC16 névre hallgató projektjéről, hogy acél rácsos vázzal, V4-es pneumatikus szelepvezérlésű motorral, gyorsváltóval és WP felfüggesztéssel ellátott gépet készítenek, amelyen jelenleg is több, mint húsz szakember dolgozik a gyárban.

Belépés