• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nem lesz duplapontos verseny és állórajtos újraindulás

Forma-1 Hírek - Nem lesz duplapontos verseny és állórajtos újraindulás

Készült: 2014.december.04 11:13 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

A Formula-1 hivatalosan is megszabadul a duplapontos versenyektől és nem vezetik be a biztonsági autós fázist követő állórajtos újraindulást, derült ki a Motorsport Világtanácsának katari ülését követően.
A duplapontos verseny és a biztonsági autós fázist követő állórajt eltörlését a Stratégiai Csoport és a Formula-1 Bizottsága a múlt heti, genfi ülésén jóváhagyta, de hivatalos megerősítést csak szerdán, Dohában kapott a módosítás.

A duplapontos versenyt a Formula-1 irányítója, Bernie Ecclestone találta ki annak érdekében, hogy a lehető leghosszabb ideig legyen nyitott a világbajnoki küzdelem.

De miután a rajongóktól és a sport résztvevőitől is kritikát kapott a megoldás, úgy látták a legjobbnak, ha a szabályt az idei év után eltörlik.

Tulajdonképpen a duplapontos verseny nem befolyásolta a 2014-es világbajnokság végkimenetelét, mivel Lewis Hamilton az Abu Dhabiban elért győzelmével csak tovább növelte előnyét.

Az állórajtos újraindulás, amelyet 2015-ben szerettek volna bevezetni, a Formula-1 Bizottsága az év elején megszavazta, de a balesetveszélyessége miatt egyre többen szólaltak fel.

A javaslat szerint a pilótáknak a biztonsági autós fázis után a rajtrácsra kellene felsorakozniuk, amennyiben két kör eltelt a rajt - vagy az újraindulás óta - és több, mint öt kör van hátra a versenyből.

Miközben a duplapontos versenyt és az állórajtos újraindulást elutasították, a virtuális biztonsági autós megoldás komoly támogatást kapott a sikeres tesztek után.

A rendszert az Egyesült Államok Nagydíjának és a brazil, valamint az Abu Dhabi-i futam hétvégéjén próbálták ki. A rendszer lényege, hogy a biztonsági autó beküldése nélkül lehessen megoldani bizonyos mentési feladatokat. Ennek érdekében a pilótáknak a pálya egyes részein előre meghatározott mértékben lassítaniuk kell.

További szabályváltozások:
- Ha a versenyt felfüggesztik, akkor a boxkijáratot lezárják, minden autónak lassan vissza kell térnie a boxutcába

- Ha a csapat személyzete, vagy felszerelése a 15 másodperces jelzés után is a rajtrácson marad, akkor a pilótának a boxutcából kell rajtolnia, vagy 10 másodperces stop/go büntetést kap

- A teljes erőforrás cseréje nem von maga után büntetést

- Ha a motorcsere miatti rajtrács büntetést nem tudja a pilóta teljesen letölteni, úgy időbüntetést alkalmaznak, a letöltetlen 1-5 rajthely öt másodperces büntetést eredményez

- A versenybírák 10 másodperces időbüntetést is alkalmazhatnak a 2014-ben bevezetett öt másodperces büntetés mellett

- Amennyiben egy autót balesetveszélyesen engednek ki a boxutcában, úgy a pilótának 10 másodperces stop/go büntetés jár

- A pilóták 18 év alatt nem kaphatnak szuperlicenszt és minimum két évet kell teljesíteniük alacsonyabb formulákban, ahol teljesítményükkel egy bizonyos pontrendszernek kell megfelelniük

- Az autó minimumsúlyát egy kilogrammal, 702 kilogrammra emelték

Belépés