• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok az Orosz Nagydíj után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok az Orosz Nagydíj után

Készült: 2014.október.12 17:13 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

A Mercedes pilótája, Lewis Hamilton nyerte az első Orosz Nagydíjat, melynek köszönhetően a Mercedes konstruktőri világbajnok lett. A második helyen Nico Rosberg ért célba, a harmadik Valtteri Bottas lett. Nyilatkozatok a futam után.
INFINITI RED BULL RACING
Daniel Ricciardo:
"Az első néhány kör nagyon mozgalmas volt és néhány pozíciót veszítettünk a rajtnál. Meg kell nézni ezt, közel a szezon vége, de még nem voltak jó rajtjaink, ez kissé bosszantó. Nem volt túlságosan egészséges azokon az abroncsokon kezdeni a versenyt, amelyek már az időmérő edzésen elszemcsésedtek, az első etapban a helyzet még rosszabb lett; láttam, hogy kezd a gumi tönkremenni, ezért egészen korán kereket cseréltünk. Majd a keményebb keverék jól bírta és jó sebességünk volt, Alonsóval tudtunk menni, de előzni nem sikerült. Gratuláció a Mercedesnek - dominálnak ebben a szezonban, minden dicséretet megérdemelnek."

Sebastian Vettel:
"Jól rajtoltam, majd kemény harcot vívtam Daniellel, de innentől kezdve a sebesség nem volt valami különlegesen jó, hasonló problémáink voltak, mint az időmérő edzésen. A verseny nagy részében egyedül mentem, az eleje volt izgalmas, de ezt követően szinte unalmassá vált. Gratuláció a Mercedesnek a bajnoki címért, megérdemelték."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Először is, gratuláció a Mercedesnek, kiváló bajnokságban megnyerték a konstruktőri címet; remek munkát végeznek az idei évben és miután a serleg négy évet töltött Milton Keynes-ben, most Brackley-be kerül. Nem volt eseménydús versenyünk. A gumikopás nem volt döntő tényező; a lágyabb keverék miatt aggódtunk Daniel esetében, ezért hívtuk be korábban, de nagyjából ennyi is volt a történet. Dan egészen közel került Alonsóhoz a futam végén, akinek úgy tűnt, az üzemanyaggal vannak problémái, de nem sikerült az egyenesekben olyan sebességet elérni, amellyel megszorongathattuk volna. Mindkét autó célba ért, megbízhatósági futam volt, de a Mercedes erőforrás dominált."

Thierry Salvi, Renault Sport F1:
"Mindkét autónak problémamentes versenye volt az erőforrást tekintve. De a maximumot kihozni az autóból különösen nagy kihívás volt, leginkább a hosszú egyenesekben. Nehéz volt az üzemanyag fogyasztásra is figyelni. Daniel az erőforrás kiosztással jól áll, míg Sebastian ötödik egysége problémamentesen működött. A hetedik és a nyolcadik hely nem az, amit a csapat szeretett volna, remélhetőleg Austinban jobbak leszünk."

MERCEDES AMG PETRONAS
Lewis Hamilton:
"Jó nap volt és csodálatos hétvége. Először is, büszke vagyok arra, hogy hozzájárulhatok a nagyszerű csapat munkájához, amellyel első konstruktőri bajnoki címét szerezte a Mercedes-Benz, ez egy óriási teljesítmény. Gratuláció a brit és német gyárban dolgozóknak, ez egy történelem számunkra. Ma sikerült a gumikat jól kezelni a verseny során; az üzemanyag kezelés nem jelentett problémát. Az autó nagyszerű volt és keményen sem kellett nyomnom. A végén, amikor Nico volt mögöttem, hasonló időeredményeket kellett teljesítenem, mint ő és ez sikerült. Élveztem a hétvégét itt, Oroszországban, a hely nagyszerű. Ez az egyik kedvenc helyszínem az idei évben, nagyszerű itt megnyerni az első versenyt. A rajongók csodálatosak; nem is tudtam, hogy ilyen sokan követik itt a Formula-1-et, de tele volt a lelátó és mindenki izgatottnak tűnt! A szervezők nagyszerű munkát végeztek - a vonalvezetés, az aszfalt és a egész verseny; megemelem kalapom előttük."

Nico Rosberg:
"Világbajnokok vagyunk! Nagyon elégedett vagyok a csapattal és az egész Mercedes-Benz családdal, ma történelmet írtunk. Köszönet mindenkinek a munkáért. Jól emlékszem, milyen nehéz időszakokat élt át ez a csapat. Így most nagyszerű ennyire dominálni ebben a sportban. De érzelmeim vegyesek. A mai nap nagyon nehéz versenyem volt. Az első kanyart elrontottam. Egyszerűen túl későn fékeztem, amely szükségtelen volt. Az első abroncsokat kockásra fékeztem és a vibráció miatt lehetetlen volt folytatni a versenyt. Kiálltam kerékcserére és a keményebb keveréket kaptam meg, amelyen nagyszerű sebességem volt. A verseny közepén úgy éreztem, a kopás egyre növekszik. De gyorsan stabilizálódott a helyzet és nyomni tudtam. Majd megelőztem Bottast. A futam vége felé is tudtam nyomni, de a csapat arra kért, lassítsak, mivel mindenki aggódott a kopás miatt. A második hely kármentés volt. Várom a szezon utolsó három versenyét ezzel a kimagasló világbajnok autóval."

Dr. Dieter Zetsche, Daimler AG elnök, Mercedes-Benz Cars elnök:
"Eljött az idő, hogy nagy büszkeséget és elégedettséget érezzünk, megnyertük az Ezüstnyíl első Formula-1-es világbajnoki címét. Ez a győzelem több év kemény munkájának eredménye, amelyhez elkötelezettség és kivételes mérnöki tehetség is kellett. És emellett egy olyan gyártó, mint a Mercedes-Benz sikert ért el a technológia megváltozásának évében. A 2014-es szezonra kialakított új szabályok lehetőséget adtak arra, hogy a Mercedes-Benz műszaki tudását megmutassuk a világnak. Mérnökeink nemcsak a legerősebb és leghatékonyabb hibrid erőforrást tudták megépíteni, de a legintelligensebb megoldásokat is megtalálták W05 Hybrid autón számára. Az idei 16 versenyből 13-at nyertünk meg, az idei teljesítményünk valódi ígéret a Mercedes-Benz márka számára: a legjobb, vagy semmi. Gratulálok Formula-1-es csapatunknak Brackley-ben és Brixworth-ban, pilótáinknak, Nico Rosbergnek és Lewis Hamiltonnak és minden kollégánknak, akik hozzájárultak ehhez a sikerhez és támogatták Mercedes-Benz Ezüstnyilunkat. Szeretném megragadni ezt az alkalmat és elmondani, gondolatban Jules Bianchival és szeretteivel vagyunk a Japán Nagydíjon történt tragikus balesete után. A fiatal, tehetséges sportoló sorsa beárnyékol minden ünneplést. Köszönet az FIA és a csapatok kiváló munkájáért, a Formula-1 ma a biztonságban egy alapszintet jelent és tudom, az FIA elnöke, Jean Todt és szakértői minden követ megmozgatnak azért, hogy a tanulságokat levonjuk ebből a tragikus balesetből."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, elnök:
"Nagyszerű pillanat ez csapatunk számára, de először is nem szabad elfelejteni, mi történt a múlt héten. Miközben ünnepeljünk a nehezen elért sikert, nem szabad elfelejteni mi történt Jules-lel Suzukában és nem szabad elfelejteni, miért is harcol jelenleg. Két részre kell osztani a mai napot, ünnepelni a pillanatot, amelyért keményen megdolgoztunk, de ez nem csökkenti a múlt héten átélteket. A teljesítményt nézve, ez hihetetlen: el sem hiszem, hogy része vagyunk a Mercedes-Benz történetének. Ma csapatunk megnyerte első Formula-1-es konstruktőri bajnoki címét a Mercedes-Benznek és büszke vagyok arra, hogy részese lehetek ennek a csoportnak. A siker alapjait Ross fektette le és fontos szerepet játszott a csapat felkészítésében. Tudtuk folytatni a munkát, jó döntéseket hoztunk, jól mozgattuk a forrásokat és a csapatot felszállópályára állítottuk; a mai teljesítmény ennek eredménye. Gratuláció a csapat minden egyes tagjának Angliában és Németországban. Természetesen most az egyéni bajnokságra koncentrálunk és ez a küzdelem az utolsó három versenyen ki fog tartani. Jelentős az előnyünk a harmadik helyezett Ricciardóval szemben, de ez nem változtat semmit hozzáállásunkon: szeretnénk, ha Lewis és Nico keményen és tisztelttudóan versenyezne egymás ellen, ahogyan tették ezt az idei évben. Mindketten sokat tettek sikerünkért és óriási dicséret illeti őket a mai bajnoki cím megszerzéséért."

Paddy Lowe, műszaki igazgató:
"Fantasztikus teljesítmény ez az egész csapat számára, sikerült első Formula-1-es világbajnoki címét megszerezni a Mercedes-Benznek. Ez az eredmény a brackley-i, brixworthi és a stuttgarti csapatok eredményei és több év kemény munka kellett ehhez. Szeretném kiemelni Ross Brawn fontosságát ebben a sikerben és gratulálni neki is, mivel ő is szerepet vállalt ebben a bajnoki győzelemben. Ami a délutáni versenyt illeti, a legnagyobb meglepetést az jelentette, hogy 52 kört tudtunk teljesíteni egy szett keményebb keverékkel Nico autóján. Miután Lewis a 27. k9örben kereket cserélt és kielemeztük a lágyabb keverék kopást, nem láttuk annak lehetőségét, hogy Nico újabb kerékcsere nélkül végig tudna menni a versenyen. Azonban sebessége javult és végül úgy döntöttünk, kockáztatunk és próbáljuk megőrizni a második helyet. Ez működött és véleményem szerint ez volt Nico egyik legjobb vezetése, miután az egyes kanyarban hibázott. Lewis hibátlan versenyt futott, nem hibázott a délután folyamán; remek győzelmet aratott. Fontos megjegyezni Nico és Lewis munkáját is ebben a konstruktőri bajnoki cím megszerzésében; versenyképességük és elkötelezettségük lendítette előre a csapatot. Végül, örömteli volt egy lenyűgöző új helyszínre látogatni ezen a hétvégén és egy új közösséggel találkozni, akik itt, Oroszországban elkötelezettek a Formula-1 iránt; gratuláció a szervezőknek, akik egy kiváló eseményt hoztak tető alá."

SCUDERIA FERRARI
Marco Mattiacci, csapatfőnök:
"Ismét olyan eredmény született, amely messze elmaradt céljainktól, de ma gratulálnunk kell a Mercedesnek, akik öt év kemény munka után megszerezték a megérdemelt konstruktőri bajnoki címet. Az egymást követő japán-orosz utazás nehéz volt csapatunk számára a pályán és azon kívül is. A versenyen sokat tanultunk, amely hasznos lehet a jövőre nézve a technikai szint javításáról, de a biztonságról is. Biztos vagyok benne, az utolsó három versenyen lehetőségünk lesz a csapatból és az autóból is a legtöbbet kihozni, így a szezont jobb eredményekkel zárhatjuk. Miközben az én és a csapat többi tagjának gondolatában is Jules jár, ma köszönetet kell mondani Luca di Montezemolónak, akinek ez volt az utolsó versenye a Ferrari elnöki székébe. Azt hiszem, nagyon szerencsések vagyunk, mert egy olyan nagyszerű menedzserrel dolgozhattunk együtt, mint ő és pontosan ugyanez igaz utódjára, Sergio Marchionnéra is."

Fernando Alonso:
"A mai futam ugyanazt a mintát mutatta, mint a hétvége korai szakasza, nem sikerült versenyképesnek lenni, bár az autó a rajttól a célig jól működött. Az egész futam különösen megterhelő volt az üzemanyag fogyasztást tekintve és különösen a végén kellett spórolnom. A kerékcsere során az első emelő nem működött, de úgy hiszem, még a probléma nélkül is ebben a pozícióban végzek, mert a McLarenek gyorsabbak voltak. A rajtnál kockáztattunk, mert tudtuk, lehetőség van néhány helyet nyerni, de ezt követően versenysebességem olyan volt, mint korábban és többre nem volt lehetőség. Nem sikerült sok pontot szerezni, de továbbra is mindent beleadunk az utolsó három versenyen, mert a konstruktőri bajnokság harmadik helyének megszerzésére továbbra is lehetőség van, de most az a legfontosabb dolog, hogy jó híreket halljunk Julesről."

Kimi Räikkönen:
"Tudtuk, nagyon megterhelő versenyünk lehet és hátulról indulva soha nem könnyű előre lépni, de a rajt egészen jól sikerült. Sajnos a Toro Rosso a falra szorított, amikor az egyenesben voltunk. Majd amikor keményen fékeztem, több autó is megelőzött engem és elveszítettem minden esélyt arra, hogy jó versenyem legyen, mivel innentől kezdve folyamatosan beragadtam egy másik autó mögé. Az au tó kezelhetősége jó volt és tiszta pályán jó sebességgel mehettem, de hiányzott a végsebesség, amely az egyenesben az előzéshez volt szükséges és mivel spórolni is kellett az üzemanyaggal, ezért nem tudtam olyan keményen nyomni, mint szerettem volna. Tudjuk, az idei évben nehéz az első helyekért harcolni, de ugyanakkor tovább próbálkozunk, már a következő versenyen, Austinban. Az a pálya nagyon megterhelő és érdekes, remélem nem lesz olyan problémám, mint itt, szeretnék jó eredményt elérni. Azonban amit legjobban kívánok az az, hogy imáink segítsenek Jules-nek ebben a nehéz időszakban."

Pat Fry, műszaki igazgató:
"A várakozásokkal ellentétben a biztonsági autóra ma nem volt szükség és a futamot elég könnyű megmagyarázni, egy kerékcsere mindkét pilótánk számára. Az egész mezőnyt leginkább az üzemanyag spórolás befolyásolta és ez a látványosságra is hatással volt. Fernando és Kimi jól indultak a rajtnál, de míg előbbi két helyet javított, utóbbinak fel kellett engednie a gázpedált, mert a fal felé tolta a Toro Rosso. Innentől kezdve Kimi vonatozott a verseny első felében, de a kerékcsere után jó sebességet mutatott, Fernandóhoz hasonló. Sajnos az ő esetében sajnálatos, hogy Magnussennel szemben azért veszített pozíciót, mivel a kerékcsere során az első emelő elromlott. Ma nagyon hasonló sebességünk volt, mint a Red Bullnak, míg a McLaren egy kis extrával rendelkezett és nehéz volt támadni őket, még a DRS-szel is. Miközben gratulálunk a Mercedesnek a konstruktőri bajnoki címhez, szeretnénk ameddig lehet harcolni a Williamsszel a harmadik helyért."

LOTUS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Az autót jó volt vezetni ma, amely nagy javulás a korábbi két naphoz képest és mutatja, milyen jó munkát végzett a csapat a hét folyamán. A fő kihívást a verseny rajtja jelentette. Nehéz volt az első néhány körben a gumikat felmelegíteni, így először azt hittem, defektet kaptam. Ezt követően sima versenyem volt, eltekintve az Adrian Sutillal történt balesettől. Ő a lágyabb keveréken volt és több tapadása volt, mint nekem a hármas kanyarnál. A kanyar kijárata kissé beszűköl és ő nem akart túlságosan lemenni a versenyvonalról. Már féktávon voltam és kissé összeértünk. Sokkal inkább versenybaleset volt számomra, e ez nem számít, Austin következik, remélhetőleg jobban alakulnak majd a dolgok."

Pastor Maldonado:
"Szenvedtünk ma az egyensúllyal és nagyon nehéz versenyünk volt. A közepes keveréken kezdtünk, amely nehézzé tette az első körökben a javulást. Majd a lágy keverékre váltottunk, de a verseny késői szakaszában nehéz volt tapadást találni. Sokat veszítettünk a szombati problémák miatt, mivel nem sikerült javítani az autón és különösen az egyensúlyon. Bosszantó volt, mivel jó show-t szerettünk volna, a Sochi Autodrom fantasztikus pálya. Már várom, hogy a jövő évben egy gyorsabb autóval és más gumikiosztással visszatérjünk ide, fantasztikus lehetőségek vannak itt."

Federico Gastaldi, helyettes csapatfőnök:
"Mai teljesítményünk nem valami örömteli, pedig a létesítmény fantasztikus és az a fogadtatás is, amelyet a Formula-1 kapott első oroszországi látogatása alkalmával. A Sochi Autodrom lenyűgöző és nagy lehetőség van arra, hogy az évek során nagyszerű versenyek legyenek itt. Mindkét pilótánk koncentrált maradt és célba értek, de érhető bosszúságuk a teljesítményt illetően. Három verseny van hátra 2014-ben, de mi már leginkább 2015-re koncentrálunk, mivel az a célunk, hogy visszanyerjük formánkat."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
"Megosztottuk a stratégiát autóink között, de mindkét pilóta szenvedett. Nem titok, hogy ez a pálya nem feküdt autónknak, a gumikiosztás túl kemény volt számunkra ezen a hétvégén. Pastor hátrányba került, miután tegnap alig tudott dolgozni, míg Romain öt másodperces időbüntetést kapott a verseny során. Természetesen jobb eredményre és teljesítményre számítunk a szezon utolsó három versenyén."

Simon Rebreyend, Renault Sport F1:
"Kissé nehéz versenyünk volt és úgy érzem, Romain büntetése túlságosan kemény volt. Az üzemanyag- és az energiafogyasztás a célig nagyon szoros volt, de azt hiszem, ezzel mindenki szembesült. Mindent megtettünk ennek ellensúlyozására és a két pilótának a maximális erőt adtuk, azonban sajnos még ez sem volt elég ahhoz, hogy az élen állók sebességét tartani tudjuk."

McLAREN MERCEDES
Jenson Button:
"Nos, nem volt egy rossz nap - úgy érzem, a maximumot kihoztuk az autóból. Az első körben a hármas kanyarnál kissé megijedtem, amikor Fernando és én nagyon közel voltunk egymáshoz, de ettől eltekintve sima verseny volt. Megjósolható volt, hogy sok kört tudunk ma egy szett abroncson teljesíteni. A keményebb keverék úgy tűnt, örökké tart - ebből a szempontból kissé a régi időket hozta vissza. Az austini pálya aszfaltja nagyon hasonlít az ittenihez, így várom már, hogy hogyan tudunk ott a gumikopással boldogulni. Nehéz év ez számunkra, de az utóbbi néhány versenyen kiderült, javulunk. A mai negyedik és ötödik hely a legjobb eredményünk hosszú idő óta, 22 világbajnoki pontot szereztünk Kevinnel, amely nagyon örömteli a konstruktőri bajnokságot nézve. Elmondható, hacsak nem állsz a dobogó legfelső fokán, mindig többet akarsz; ez a Formula-1. De higgyenek nekem: ma a maximumot hoztuk ki az autóból, versenysebességünk jó volt, de hamarosan jobb eredményt is elérünk."

Kevin Magnussen:
"Úgy döntöttem, padlógázzal indulok, azért, hogy a lehető legtöbb pozíciót nyerjek a 11. helyről indulva és ez működött; nagyszerű első köröm volt, gyorsan az ötödik helyre kerültem. Ezt követően drágán megfizettem a korai gyorsaságért, mert sokat kellett üzemanyagot spórolnom, különösen a futam második felében. Nagyjából unalmas délutánom volt. Szinte vasárnapi kocsikázás, mert 200 méterrel a kanyar előtt már el kellett vennem a gázról a lábam, a spórolás miatt. Nagyon meglepett, hogy senki nem ért utol; valószínűleg a mögöttem érkezőknek is hasonló problémái voltak, mint nekem. Összességében elégedett voltam az ötödik hellyel, Jenson időmérő edzése és negyedik helye nagyszerű eredmény több szempontból is: együtt sok értékes pontot szereztünk a konstruktőri bajnokságban és megmutattuk, hogy autónk folyamatosan javul. Jó hétvége volt. Kicsit gyorsabbak voltunk, mint vártuk, amely nagyszerű. Most keményen kell nyomni, folytatni kell ezt a javuló formát a szezon hátralévő részében is."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"A kissé bosszantó tegnapi nap után örömteli volt és megkönnyebbülést jelentett a problémamentes mai verseny. Jenson egész délután hibátlanul vezetett, jól védekezett Fernandóval szemben a futam elején és megtartotta negyedik helyét a leintésig. Kevin remek rajtot vett, nem kevesebb, mint öt autót előzött meg az első kör végére és a hatodik helyen végzett. Jensonhoz hasonlóan ő is keményen vezetett és jó helyen ért célba, az első etapja vége felé lenyűgözően gyors köröket teljesített azért, hogy átugorja Fernandót, amikor mindketten új abroncsokért a boxba jönnek, majd a verseny vége felé üzemanyagot kellett spórolnia. Miközben a kerékcseréről beszélek, szeretném megdicsérni szerelőinket is, akik remek kerékcseréket végeztek; remek volt fiúk. Kétségtelen, a McLaren nem a negyedik és az ötödik helyet célozta meg, ezt tudjuk, de az egyértelmű, hogy javulásunk pozitív és egyenletes. Ezen felül 22 világbajnoki pontot szereztünk ezen a délutánon és a konstruktőri bajnokságban elszakadtunk a Force Indiától, az a célunk, hogy ezt az előnyt megerősítsük a hátralévő három versenyen. Végül, szeretném megragadni az alkalmat és gratulálni barátainknak a Mercedes-Benznél, mivel ma délután konstruktőri világbajnokok lettek."

SAHARA FORCE INDIA
Sergio Perez:
"Nagyon kemény verseny volt és nehezen megszerzett pont. Próbáltunk mindent megtenni a verseny során, de nyilvánvalóan az üzemanyag stratégia nagyon a határon volt - különösen azért, mert a közepes keveréken kezdtem és nagyon keményen kellett nyomni azért, hogy elérhető közelségben maradjanak azok, akik a lágy abroncsokon indultak. Amikor a lágyon voltam nehéz volt üzemanyagot spórolni, mert védekeznem kellett Felipével (Massa) szemben, aki az egész második etap alatt mögöttem volt. Nehéz délután volt, de remélhetőleg a következő versenyekben jobb formában leszünk."

Nico Hülkenberg:
"Egészen nehéz napom volt. A rajtrács hátsó feléből kezdtük a versenyt és az egyenesbeli sebességgel hátrányban voltam azokkal szemben, akikkel harcoltam. A kanyarokban jók voltunk, de egy kis teret veszítettünk az egyenesben, amely megnehezítette az előzést, különösen az ilyen pályákon nehéz a helyzet, ahol csak az egyenesek jelentik a jó előzési lehetőségeket. Talán jobb pozícióban is végezhettünk volna, ha ez nem így van. Austinban erősebbnek kell lennünk."

Vijay Mallya, csapatfőnök és főigazgató:
"Nehéz verseny volt azon a pályán, ahol előzni szinte lehetetlen. Checónak sikerült néhány előzést bemutatni és lenyűgöző védekezést mutatott be Felipe Massa ellen és megszerezte az utolsó pontszerző pozíciót. Sajnos a korábbi előzései miatt a fogyasztásban nagyon a határon volt, ezért fel kellett adnia Räikkönen üldözését, máskülönben a kilencedik hely is elérhető lett volna. Nico versenyét a rajtrács büntetés befolyásolta, de közel került a pontszerzéshez. Ez az eredmény kissé megnehezíti a konstruktőri bajnokság ötödik helyéért folytatott harcot, de még három verseny van hátra, így a duplapontos zárófutam Abu Dhabiban, még bármi megtörténhet. Keményen fogunk dolgozni és 100 százalékot beleadunk."

SAUBER F1 TEAM
Esteban Gutierrez:
"Tiszta verseny volt, érdekes első résszel. Bíztunk abban, hogy az első etap során érkezik a biztonsági autó, ezért vártunk a kerékcserével. A stratégia szempontjából ez nem volt ideális, de vállaltuk a kockázatot és reméltük, előnyt tudunk szerezni. Végül a biztonsági autó nem érkezett. Habár azt hiszem, a gumik jól működtek, az autót élvezetes volt vezetni, másrészt viszont a 15. hely nagyon bosszantó, miután a versenyen majdnem minden jól ment. Azonban harcolni kell a szezon végéig, hogy esélyünk legyen a pontszerzésre."

Adrian Sutil:
"Nehéz volt a közepes keveréken indulni, mivel szinte nem volt tapadásom. Emellett számos pilóta mögöttem a lágy keveréket választotta, ami tiszta előnyt jelentett. Az eges kanyarnál nem volt helyem és vissza kellett vennem. Az abroncsok nagyon csúsztak, időt veszítetem minden kanyarban és ennek következtében pozíciókat is. Úgy döntöttünk, korán kereket cserélünk és lágy abroncsokra váltunk. Ezt követően komolyabb probléma nélkül tudtam folytatni a versenyt, bár a tapadás a futam vége felé csökkent. Tudtuk, kockázatos stratégia a közepes keveréken indulni abban az esetben, ha nincs biztonsági autós fázis. Végül a biztonsági autó nem érkezett. Azonban nehéz a versenyt sebességünk miatt pontszerzőként befejezni. A következő versenyeken még jobb munkára van szükség."

Monisha Kaltenborn, csapatfőnök:
"Úgy készültünk a versenyre, hogy tudtuk, normál körülmények között nehéz helyzetbe kerülhet a csapat. Ennek következtében úgy alakítottuk ki a stratégiát, hogy az előnyös legyen a biztonsági autós fázis során. Azonban ez nem működött, így nem sikerült a pontokért harcolni."

Giampaolo Dall'Ara, vezető pályamérnök:
"Műszaki szempontból minden rendben volt. A pilóták jó munkát végeztek és a csapat jól dolgozott. Így nincs miért panaszkodni. Megosztottuk a stratégiát, a kerékcserére szánt időszakot optimalizáltuk, annak érdekében, hogy le tudjuk fedni az összes lehetőséget, mivel az számunkra egyértelmű volt, hogy saját erőnkből sok esélyünk nincs. De a versenyen minden simán ment, a különleges helyzetekből nem tudtunk előnyt szerezni, így végül azt kaptuk amit vártunk, ott végeztünk, ahol jelenleg állunk."

SCUDERIA TORO ROSSO
Jean-Eric Vergne:
"Nagyon bosszantó verseny volt. Meg kell értenünk, miért kellett ilyen sok üzemanyagot spórolni. Ez csalódás, mert a fiúk kiváló munkát végezve nagyon jó autót adtak, amely az egész versenyen nagyszerűen működött. A rajt nagyon pozitíven sikerült, támadni tudtunk, amennyire lehetett, de ezt követően le kellett állnom ezzel, bár úgy éreztem, jó munkát végezhettem volna. A következő versenyre, Austinra kell készülni, ahol remélhetőleg sikerül a maximumot kihozni az autóból."

Daniil Kvyat:
"Nehéz verseny volt. Eltekintve attól a ténytől, hogy nem találtam azonnal tapadást, a többiekhez képest túl sokat kellett foglalkozni az üzemanyag fogyasztással. Ezt meg kell vizsgálni, a jövőben ezért nem veszíthetünk teljesítményt. Utoljára, de nem utolsó sorban, a futam vége felé még egyszer kereket kellett cserélnem, amellyel további pozíciókat veszítettem. Szerettem volna jobb lenni itt, Oroszországban, hazai közönségem előtt, ahol érezhettem támogatásukat. A csalódott végeredménytől eltekintve, nagyszerű verseny volt ebben a csodálatos létesítményben, kiváló szervezéssel."

Franz Tost, csapatfőnök:
"Először is, nagy köszönet Putyin Úrnak és Bernie Ecclestone-nak az Orosz Nagydíjért. Fantasztikus volt, nagyon csodálatos a környezet. Ami a versenyünket illeti, az ötödik és kilencedik helyről indulva a 13. és 14. helyen végeztünk, messze nem erre számítottunk. 20 kör után elkezdtünk üzemanyagot spórolni, így valódi lehetőségeinket nem tudtuk kihasználni. Pozíciókat veszítettünk, mert több autó könnyedén megelőzött minket, ezért a végeredmény csalódás. Most ki kell elemezni, mi volt a probléma, mivel mindenki ugyanannyi üzemanyaggal ment. Megoldást kell találni és nem szabad, hogy ilyen probléma újból felmerüljön."

Ricardo Penteado, Renault Sport F1:
"Igaz, hogy sokkal jobb eredményben bíztunk az időmérő edzésen mutatott teljesítmény után, de néha alakul így a helyzet. Az erőforrásnak nem volt megbízhatósági problémája, de mindkét pilóta sok időt töltött azzal, hogy elemelje a lábát a gázpedálról üzemanyag spórolás miatt, amely befolyásolta az eredményt. Összességében azt hiszem, ismét megmutattuk, autónk versenyről versenyre gyorsul."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős mérnök:
"Nagyszerű eredmény ma a 15 megszerzett pont, öt ponttal növeltük előnyünket a konstruktőri bajnokság harmadik helyén, amely fontos. Valtteri nagyon érett teljesítményt mutatott és nagyszerű látni, hogy a negyedik helyre került az egyéni pontversenyben. Nagyon csalódott hétvége volt Felipe számára, a tegnapi megbízhatósági probléma miatt hátrányba került. Legalább 10 pontot veszítettünk vele ma, így a jövőben minden egyes részletre figyelni kell és maximálisan kihasználni a pontszerzési lehetőségeket, mert tudjuk, az autó gyors és az élen állókkal tudunk harcolni."

Valtteri Bottas:
"A versenyt azzal a mentalitással kezdtük, hogy harcolni tudunk a Mercedesszel a győzelemért, de sebességük meglepett kissé minket és végül elégedettnek kell legyünk a harmadik hellyel és az újabb dobogós helyezéssel. A futam elején tartottam a sebességet Hamiltonnal, de a középső szektorban első etapom során a hátsó abroncsok kezdtek elkopni és így Lewis előnyre tudott szert tenni. A második etapban nem mértem fel, hogy Rosberg ennyire közel van hozzám és előzése kissé meglepő volt, de akkor gyorsabb volt, mivel a keményebb keverékű abroncsaimmal úgy tíz kör után problémáim lettek, ezért akkor is simán megelőzhetett volna. Az utolsó körökben kezdett visszatérni az élet a gumikba, de akkor már túl nagy előnyben volt. Nagyon örülök, hogy a ponttáblázaton a negyedik vagyunk, nagyszerű lendülettel utazhatunk az Egyesült Államok Nagydíjára."

Felipe Massa:
"A mai stratégiát a forgalom határozta meg és ezért nem sikerült a pontszerzés. Úgy döntöttünk, az első körben kereket cserélünk és ezt követően tiszta volt előttem az út, jó sebességgel mehettem a lágyabb keveréken és néhány pozíciót nyerni tudtam. Majd Perez következett, aki egyenesben gyors volt, sok időt veszítettem mögötte. Második kerékcserém után nem sokkal újra Perez mögé kerültem és nem volt jó lehetőségem az előzésre. Természetesen csalódás a 11. hely, amikor versenyképes autóval rendelkezel, de erősnek tűnünk a szezon ezen időszakában, így Austinra kell készülni és egy problémamentes versenyt teljesíteni."

MARUSSIA F1 TEAM
Max Chilton:
"A hihetetlenül nehéz hét után sokkal többet érdemeltünk volna a mai versenyen. Nem volt egy könnyű nap, messze nem, mindenkinek mélyre kellett ásni ahhoz, hogy a rajtrácsra mehessünk. Amikor ott voltunk, akkor természetesen nagyon érzelmes volt a támogatás, amelyet Jules kapott. Azt hiszem a csapat, a sport és a rajongók miatt is nagyon büszke lehet. A versenyen jól rajtoltunk, majd korán a közepesről a lágy keverékre váltottunk, mivel tudtuk, erősek lehetünk a keményebb abroncson. A 9. körben elkezdtem problémát érezni a bal első abroncsokon és nem is szűnt meg, így kiálltam, hogy a csapat vizsgálja meg a helyzetet. Végül olyan probléma lépett fel, amelyet nem tudtunk gyorsan megoldani, ezért a legjobb az volt, ha a nehéz hétvégét korán befejezzük. A csapat most hazatér, támogatást gyűjt családoktól és a gyárban dolgozóktól. Valahogy erősnek kell lenni és előbbre lépni, de ezt most nehéz megvalósítani."

Dave Greenwood, főmérnök:
"A mezőny végéről indulva és a hétvégi gumikiosztást figyelembe véve a stratégia az volt, hogy minimális időt töltsünk a keményebb keveréken. Úgy döntöttünk, már az első körben kereket cserélünk, ezt viszont a negyedik körig kitoltuk. Max a lágyabb keveréken jobb volt, azonban az egyes kanyarnál problémái voltak, úgy éreztük, az egyetlen lehetőség, hogy leállítja az autót, így ki tudjuk azt vizsgálni. Miután megvizsgáltuk a helyzetet, kiderült, az autó jobb elejével van probléma, ezért feladtuk a versenyt. Nem ilyen eredményre számítottunk, de azt hiszem, büszkék lehetünk a hétvégi munkára. Nagy bíztatást jelentett az az óriási támogatás, amelyet Jules felé mutatott az egész Formula-1 közösség és ezért nagyon hálásak vagyunk. Reméljük, ez segített Jules családjának is ebben a nehéz időszakban. A következő napokban a szezon hátralévő versenyeire is kell készülni, de most örülünk, hogy hazamehetünk."

CATERHAM F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"A mai verseny rajtja egészen jól sikerült - erős első etap volt és sikerült probléma nélkül elhúznom a Saubertől és a Lotustól. Jónak éreztem. De a második etap a keményebb keveréken nem volt jó, nem tudtam munkára fogni őket - nem éreztem tapadást és szenvedtem a felmelegítésükkel, végül a csapat úgy döntött, egy második kerékcserére is kihív, addigra a futam már véget ért számunkra, mivel túl messze voltunk a Lotustól. Kissé csalódott vagyok, mert jónak éreztem az első etapot, azt hiszem, jobb eredményt is elérhettünk volna. Összességében ismét erős hétvégénk volt, folyamatosan javulunk és megmutattuk, harcolni tudunk a Lotusszal és a Sauberrel, nemcsak ma a verseny első felében, de tegnap is az időmérő edzésen. Most erre kell építeni és várni a szezon utolsó három versenyét."

Kamui Kobayashi:
"Csalódott vasárnap. Amikor hallottam a rádión, hogy ki kell álljak a boxba, úgy gondoltam, egy normál kerékcsere lesz, de ezt követően közölték, fel kell adnom a futamot. Ez kissé meglepő volt számomra és először nem is tudtam, mi ennek az oka. A csapat most kielemezte a telemetriát és kiderült, fékeim túlságosan felmelegedtek. Csalódás így befejezni a hétvégét, de ennél többre ma nem futotta."

Cedrik Staudohar, Renault Sport F1:
"Marcus fantasztikus munkát végzett és nagyon keményen nyomta, hogy a két Lotus pilóta előtt maradjon, de végül ez nem volt elég. Azonban ma és az időmérő edzésen is megmutattuk, sebességünk javul, amely nyilvánvalóan jó hír a hátralévő versenyekre. Sajnos Kamui nem tudta teljesíteni a versenyt, de mindkét erőforrás jól működött, nem volt velük problémánk. Remélhetőleg Austinban is tudjuk folytatni ezt a javuló tendenciát."

PIRELLI
Paul Hembery:
"A gumikopás és szemcsésedés nagyon alacsony volt ezen az új, szocsi pályán, így a legtöbb pilóta egy kerékcserével megoldotta a futamot és Nico Rosberg a második helyen végzett, miután 52 kört teljesített egy szett abroncson. Gratuláció a Mercedesnek az első konstruktőri bajnoki címhez, várjuk a bajnoki címért folyó harc következő fejezetét. Fantasztikusan szervezett verseny volt itt Oroszországban, örömmel fogadtak minket ezen a csodálatos helyszínen."

Az igazság pillanata:
Azt jósoltuk, hogy az 53 körös versenyen az egy kerékcsere lesz a leggyorsabb: rajt a lágyon, váltás közepesre a 34. körben, majd körözés a végéig. Hamilton a jóslathoz közeli stratégiát teljesített, a 30. körben váltott lágyról közepes keverékre.

Belépés