• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a japán időmérő edzés után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a japán időmérő edzés után

Készült: 2014.október.05 05:39 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

A Mercedes pilótája, Nico Rosberg szerezte meg az első rajtpozíciót a vasárnapi Japán Nagydíjra. A második helyen Lewis Hamilton, a harmadikon Valtteri Bottas végzett. Nyilatkozatok az időmérő edzés után.
INFINITI RED BULL RACING
Daniel Ricciardo:
"Egészen meglepett Sebastian távozásának híre, nem is tudtam róla ma reggelt megelőzően; két egészen nagy változás ez a csapatnál. Sebastian távozik és Daniil érkezik, de Seb elvégezte a munkáját a Red Bullnál és úgy érzi, itt az idő a váltásra. Örülök, hogy egy évet versenyezhettem vele és láthattam hogyan dolgozik, sokat hallottam munkaképességeiről a szezon előtt és jó volt látni ezt az idei évben és ellene versenyezni. Daniil érkezik és arra számítok, hogy gyors lesz - jól ismerem őt és jól tudunk majd együtt dolgozni. A tegnapi hibák után nagyon örülök, hogy az időmérő edzésen sikerült javulni, úgy gondoltam, jobbak vagyunk itt, de a hatodik hely volt a maximum, amit ma elérhettünk. Ha holnap esik az eső, akkor jobb helyzetben lehetünk."

Sebastian Vettel:
"Nem vagyok teljesen elégedett az időmérő edzéssel, délelőtt nem sikerült elegendő kört teljesíteni, de nem tudtam kimenni a pályára és ezzel hátrányba kerültünk, szenvedtem kicsit azokban a kanyarokban, amelyeket egyébként szeretek, szóval nem könnyű a helyzet, de holnap jó esély van az esőre és ha így lesz, akkor erősebbek lehetünk, de majd meglátjuk. A Red Bull és én hihetetlen sorozatot teljesítettünk együtt. Egy nagyon boldog helyet hagyok el és természetesen nehéz a távozás, de az életben elérkezik az az időszak, amikor valami mást szeretnél csinálni. Jó időszakot töltöttünk együtt és remélem, jó utolsó öt versenyünk lesz. Nem azért távozom, mert nem szeretem a csapatot, vagy mert problémám lenne valakivel, vagy a helyzettel, semmi elől nem menekülök - egyszerűen úgy éreztem, ez a megfelelő idő a távozásra és a belső hang azt mondta, valami újra, valami nagyobbra éhes. Szóval, bár ez nem volt a legkönnyebb döntés, de meg kellett hozni, hallgatni kell a szívedre. Úgy érzem, készen állok és az idő megfelelő valami újra. Nehéz döntést hoztam, miután 15 évet dolgoztam együtt a Red Bullal, nehéz nap ez."

Christian Horner, csapatfőnök:
"A hatodik és a kilencedik hely nem valami erős rajtpozíció, de a döntés, amelyet a holnapi esős idő miatt a beállítással hoztunk, elkerülhetetlen volt, remélhetőleg holnap kifizetődő lesz. Majd 24 óra múlva meglátjuk. Azt hiszem, Daniel mindent kihozott az autóból amit lehetett és jó, hogy mindkét pilóta a Q3-ba jutott."

Thierry Salvi, Renault Sport F1:
"Nehéz nap volt a mai. Danielnek sikerült a maximumot kihozni az autóból,d e Seb nem volt ennyire szerencsés, miután a harmadik szabadedzés egy részét ERS probléma miatt ki kellett hagynia. Habár a problémát sikerült megoldani a versenyre, nem volt ideje már, hogy az autót beállítása. A versenyre némi sebességet kell nyerni, de a holnapi körülmények mások lesznek."

MERCEDES AMG PETRONAS
Nico Rosberg:
"Ez volt az egyik legjobb időmérő edzésünk az idei évben. A csapat hihetetlen munkával egy briliáns autót adott nekem. Élvezetes volt vezetni ezen a csodálatos pályán az Ezüstnyíllal. Az egyensúly tökéletes volt, így nyomhattam és a kanyarokban a határon mehettem. Mindig nagyszerű Lewis-zal harcolni; az edzésen során egymást nagyon keményen megszorongattuk. Néha ő talált egy tizedet itt, majd én találtam egy tizedet ott. Ezért élvezem a helyzetet. Holnapra azt hiszem felkészültünk. Autónk esőben is nagyon gyors, ezt Spában már láthattuk. Szóval várom a versenyt Japánban. Ismét köszönetet kell mondjak a hihetetlen rajongóknak. Órákat várna arra, hogy láthassanak minket, pilótákat és kisebb ajándékokat adjanak. Ez nagyon különleges érzés számunkra."

Lewis Hamilton:
"Nem a mai volt a legjobb időmérő edzés, de a harmadik szabadedzésen történt baleset után megfelelően sikerült, Csak elnéztem délelőtt a kanyart, a csapat fantasztikus munkát végzett azonban az autóval. Szerelőink a legjobbak, keményen dolgoznak a tökéletességért. Jól éreztem magam, de nem voltam elég gyors ma. Nico nagyszerű munkát végzett, nagyon gyorsnak tűnt, különösen a nyolcas kanyarban, de nem éreztem hétvégén ilyen sebességet magamban. Így is a második vagyok és voltak már versenyek, ahol még hátrébbról értünk előre, így izgatottan várom a holnapi napot. Hallottam róla, hogy eshet az eső, ez nagyon megnehezítheti a helyzetet, de még inkább lutrivá teszi az egész versenyt."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, elnök:
"Fantasztikus harc volt a két pilóta között, akik a legmagasabb szinten versenyeznek. Mindennap megkérdezi tőlünk valaki, mi az a pillanat, ami egyik, vagy másik irányba mozdítja a mérleget, de a valóság az, hogy mindketten keményen dolgoznak azon, hogy minden kis előnyre szert tehessenek és próbálnak minden edzésből a maximumot kihozni. Az időmérő edzés során visszanézik köreiket, kielemzik a telemetriai összevetéseket, fantasztikus látni a kettejük közötti tiszta harcot. Nico tökéletes munkát végzett és minden egyes körben javult, nagyon erős pole pozíciót szerzett. Lewist délelőtti balesete befolyásolta és az ehhez hasonló történések mindig előtörnek belőled, amikor vezetsz. De még így is az első sorból indulhat, sikerült jó eredményt elérnie. A holnapi napra tekintve, esőre számítunk és az teljesen megváltoztathatja a mai képet. Úgy gondolom, egy tipikus japán versenyre számíthatunk sok biztonsági autóval és izgalmas pillanattal. Szeretnénk inkább egy olyan csendes napot, mint a mai - de erről nem mi döntünk!"

Paddy Lowe, műszaki igazgató:
"Fantasztikus eredmény sorozatban negyedik alkalommal kibérelni az első rajtsort és 14. pole pozíciónkat megszerezni a 2014-es szezonban. Lewis délelőtti balesete után a csapat nagyszerű munkát végezve összerakta az autót és mindkét pilótát a Q1 elején pályára küldhettük. Pontosan a tervezett program szerint haladtunk, az első két etapon egyetlen körrel jutottunk túl, majd az utolsó szakaszban kétszer mentünk ki a lágyabb keveréken. Nagyszerű harcot láthattunk két pilótánk között az első rajtsorért és nagyszerű volt látni az autó erős sebességét azon a pályán, amely megterhelő a motor és az aerodinamika számára is. Gratuláció illeti Nicót a pole pozícióért; hibátlan edzést teljesített és lenyűgöző kört futott."

SCUDERIA FERRARI
Fernando Alonso:
"Gyakran végeztem ötödik helyen időmérő edzésen, de azt hiszem, a mai eredményt más megvilágításba kell helyezni, mivel nagyon jól éreztem magam a pályán, a gyors és a lassú részeknél is. Eddig ez a hétvége nagyon pozitív, jó érzéseim voltak az autóval kapcsolatban már a szabadedzés első köre óta. Sajnos a holnapra ígért tájfun egy kis idegességre adhat okot, mert az elmúlt két napban nem tudtunk esős pályán menni és a verseny első körében nedves pályán menni mindig bonyolult. Jelenleg nem tudni mennyi esőre számíthatunk, így nehéz versenyre készülünk, mert Suzuka az a pálya, ahol még száraz időben is balesetek történhetnek és nagyon könnyű hibázni. Úgy hiszem, a mai napon a versenyigazgató talán dönt arról, hogy a versenyt előrébb hozza-e."

Kimi Räikkönen:
"A mai teljesítmény egyezett a hétvégén mutatott eddigi teljesítménnyel és bár jó érzéseim voltak az autóval kapcsolatban, néhány problémát nem sikerült megoldani, amely már pénteken felmerült. A délelőtti szabadedzésen műszaki probléma miatt a tervezettnél előbb kellett megállni és ezért nem tudtunk néhány új elemet tesztelni, amely hasznos lett volna a beállítás megválasztásakor. A csapat nagyszerű munkát végzett, rekordidő alatt felkészítette autómat az időmérő edzésre. Az első szektorban egyensúlybeli problémáim adódtak, ezért nem tudtam olyan keményen menni, mint szerettem volna. Mindent megtettem ma és holnap megpróbálok néhány helyezést javítani és jó versenyt futni."

Pat Fry, műszaki igazgató:
"A mai különösen nehéz nap volt, a harmadik szabadedzésen kezdődött minden, amikor Kimit ki kellett hívni a boxba, mert az erőforrással valami nem volt rendben. Az időmérő edzés sima volt, különösen Fernando számára, aki mindhárom etapban az ötödik lett. A Williams erősnek bizonyult és aerodinamikailag nagyon jónak, de ez nem gátol minket abban, hogy támadjuk őket. A Red Bull teljesítménye meglepő volt, de nem szabad őket lebecsülni ezen a pályán. Kimi autójának meghibásodása miatt nem sikerült optimalizálni az egyensúlyt, amely pedig nagyon fontos ezen a pályán, de a szerelők csodálatos munkát végeztek. Két óra alatt szétszedték az autót, beépítették az új erőforrást, így Kimi részt tudott venni az időmérő edzésen. Holnapra tájfunt jósolnak, alkalmazkodnunk kell majd a körülményekhez, mert a verseny eredménye nem előre eldöntött ügy."

LOTUS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Úgy gondoltuk, egészen jó formát mutattunk tegnap és ma délelőtt, ez pedig elég lehet a 12., vagy a 13. helyezéshez, de az időmérő edzésen nem voltam elégedett az autóval. A szélirány megváltozott és talán ez túl érzékenyen érintett minket, de bármi is legyen az oka, nem tudtunk több sebességet kihozni az autóból. A holnapi n ap érdekes lesz, minden attól függ mennyi eső és mikor esik, majd meglátjuk, a körülményeket hogyan tudjuk előnyünkre fordítani."

Pastor Maldonado:
"Természetesen jobb időmérő edzésre számítottunk, de nem tudtunk kihozni többet az autóból akkor, amikor szükségünk lett volna rá. Az időjárás miatt némi izgalom és lehetőség adódhat holnap, de a motorcsere miatti büntetésem még nagyobb kihívás elé állít. A versenyre fogok koncentrálni és a legjobb eredmény elérésére. Bármi megtörténhet."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
Hogyan sikerült az időmérő edzés?
Nem jól. Tegnap jó lehetőséget láttunk, azonban a mai napon nem sikerült az autóból a maximumot kihozni és egyik pilóta sem volt elégedett 100 százalékosan az időmérő edzésen elért körrel. Pastor a rajtrács végéről indul a motorbüntetés miatt.

Mindenki az esős versenyről beszél, a stratégia szempontjából ez mit jelent?
Egy esős verseny több kihívást is rejteget, mivel nem egyszerű egy esős verseny. Akár esik - amikor a pálya nedvesebb és a tapadás csökken -, vagy ha nincs eső, vagy csak nagyon kevés, akkor a versenyvonal egyre szárazabb lesz és a tapadás javul. Számos szimulációt lefuttatunk és figyeljük az eget, valamint a műholdas jelentést. A Pirelli két esős abroncsot ad nekünk, az intermediate és a teljes esőst, így az időzítés a két keverék használatára fontos lesz a helyezéseket és a jó eredmény elérését illetően.

McLAREN MERCEDES
Kevin Magnussen:
"Nagyon élveztem a mai napot, de kissé csalódás a hetedik hely, mert nem hiszem, hogy sikerült tökéletes kört teljesíteni második szett abroncsommal a Q3-ban. Néhány hibát követtem el abban a körben, így talán néhány tized benne maradt. Ami az időjárást és a tájfun holnapi érkezését illeti, egyszerre csak egy napra gondolok. Majd reggel kinézek a hotelablakon és meglátom, milyen az időjárás. Úgy hiszem, esni fog, de majd meglátjuk."

Jenson Button:
"A Q3-ban utolsó köröm a legjobbam volt. A korábbi körök időzítése nem volt megfelelő a Q1-ben és a Q2-ben, de a forgalom tökéletesen alakult a végén. Jó munka volt, az utolsó sikánnál ugyan blokkoltak a kerekek, amely kissé bosszantó, mivel kockásra fékeztem a kerekeket. Nem kell ezeket az abroncsokat használni a versenyen, szóval nem igazán jelent problémát. Nem tudom, hogy veszítettem-e időt, de kissé sajnálatos volt a helyzet. Mindenki komoly esőzésre számít holnap. Az esős és a száraz pályás beállítás között nincs túl nagy különbség. Majd meglátom, milyen időjárás lesz holnap."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"Ma építeni tudtunk arra a pozitív fejlesztési munkára, amelyet tegnap végeztünk el az első szabadedzésen és különösen a második gyakorláson, az eredmény szakszerűen hetedik hely Kevin és nyolcadik hely Jenson számára. Kevin nem volt elégedett Q3-as körével, úgy érezte, néhány alkalommal hibázott, amellyel tizedmásodperceket, vagy többet veszített. Ennek ellenére ismét jól teljesített, különösen akkor, ha figyelembe vesszük, az újoncok általában szenvedni szoktak a suzukai pálya összetettsége miatt. Jenson sem volt teljesen elégedett Q3-as teljesítményével, 0.075 másodperccel maradt el Kevintől. A hetedik és nyolcadik pozícióból Kevinnek és Jensonnak jó esélye van arra, hogy a holnapi versenyen világbajnoki pontokat szerezzen, akár esős, akár száraz pályás futam lesz, bár mi esőt várunk."

SAHARA FORCE INDIA
Sergio Perez:
"Csalódott vagyok, mert nem sikerült előrébb végezni ma. A Q2-ben első köröm jó volt, de a második kísérlet során, amikor a pálya javult, a dolgok nem alakultak jól számomra. Kivezető körömben forgalomba kerültem az utolsó sikánnál, így le kellett lassítani, így a gumik és a fékek hőmérséklete visszaesett. Az egyes kanyarba megérkezve a következő körben nem volt tapadásom. Csalódás, hogy nem sikerült maximálisan kihasználni teljesítményünket, mert az autón sikerült javítani az időmérő edzés előtt és úgy éreztem, sokkal többre lehet esélyünk. Jobb eredményre számítok holnap."

Nico Hülkenberg:
"A 14. pozícióból indulni nehéz lesz és sokkal nagyobb kihívás lesz a verseny. Az utolsó sikánban egy nagyon jó kört dobtam el, amikor blokkoltak a kerekek és ezért csak magamat hibáztathatom. Azt hiszem a Q3 lehetett volna a cél, amely talán optimális eredmény lehetett volna a hétvége eddigi teljesítménye alapján. A 14. helyről indulva bonyolult lehet a helyzet, de Suzuka az egyik legtrükkösebb pálya, így holnap bármi megtörténhet. Az eső miatt is."

Robert Fernley, helyettes csapatfőnök:
"Az időmérő edzésre készülve úgy éreztük, a Q3 reális cél lehet és arra számítottunk, a 12. és 14. helynél előrébb végzünk. Nico hibázott utolsó körében a Q2-ben a sikánnál és ez az eredményének javulásába került. Hasonló volt a helyzet Sergióval is, aki nagyszerű első kört teljesített a Q2-ben, de nem volt jó az időzítése második körének és forgalomba került. Így nem sikerült az autóból ma a maximumot kihozni. Majd meglátjuk, hogy ez hogyan befolyásolja a verseny végeredményét. Továbbra is kérdéses az időjárás, amely holnap kihívást és lehetőségeket eredményezhet."

SAUBER F1 TEAM
Esteban Gutierrez:
"A Q1 egészen pozitív és erős volt. Majd forgalomba kerültem a Q2-ben kivezető köröm során, amely kissé befolyásolta teljesítményem. A gumihőmérséklet nem volt megfelelő, ezért az abroncsokat nehéz volt munkára fogni. Azonban holnap az időjárási körülmények miatt lehetőségeink adódhatnak és felkészültünk erre a kihívásra."

Adrian Sutil:
"Eddig nehéz hétvégénk van. Az autót nem könnyű vezetni, ennek ellenére az időmérő edzésen folyamatosan tudtunk javulni. A Q2-be kerültem, majd az autó egyensúlyát megváltoztattuk, amely komoly előrelépést eredményezett. A Q2 végén sikerült köridőmön javítani, de a 15.-nél jobb pozíció elérhetetlen volt. Azonban úgy gondolom, a jelenlegi előrejelzések alapján holnap jó lehetőségeink adódhatnak."

Monisha Kaltenborn, csapatfőnök:
"Figyelembe véve, hogy nehéz pénteki napunk volt, ellenfeleinkkel szemben csökkent a hátrányunk a mai nap folyamán. Ennek ellenére nem született kielégítő eredmény. Az előrejelzés szerint holnap bármi megtörténhet, ennek következtében fontos lesz a versenyre koncentrálni és minden lehetőséget megragadni."

Giampaolo Dall'Ara, vezető pályamérnök:
"A tegnapi nap nem volt jó, így ma elégedettek vagyunk legalább a működésünkkel. Mindkét pilóta megfelelő munkát végezve autójának egyensúlyán javított. Sajnos Adrian 15. és Esteban 16. pozíciója nem örömteli, de ez az eredmény mutatja, hol is állunk jelenleg. Azonban holnap eső várható, ez további izgalmat jelent a versenyen. Mindent megpróbálunk kihozni lehetőségeinkből."

SCUDERIA TORO ROSSO
Jean-Eric Vergne:
"Nagyon elégedett vagyok mai időmérő edzésemmel, különösen ha figyelembe vesszük, hogyan alakult eddig a hétvégém. Nem vezettem az első szabadedzésen, a második gyakorláson két műszaki problémám is volt, ami miatt időt veszítettem, a harmadik szabadedzésen ma reggel pedig csak három kört teljesítettem. Azonban a csapatnak sikerült beállítani az autót az időmérő edzésre és sikerült délután jó munkát végezni egy olyan nehéz pályán, mint Suzuka. Nagyon jó munkát végzett az egész csapat, ezzel elégedettek lehetünk. A verseny holnap lesz és bármi megtörténhet, még a rajtrács végéről indulva is."

Daniil Kvyat:
"Nagyon különleges szombat ez itt, Japánban, mivel közölték velem, hogy jövőre az Infiniti Red Bull Racingnél vezethetek. Fantasztikus érzés ez és nagyszerű lehetőség és megtiszteltetés számomra, szeretnék köszönetet mondani a Red Bullnak azért, hogy bíznak bennem. Ami az időmérő edzést illeti, nagyon elégedett vagyok teljesítményünkkel, de még jobbak is lehetünk. A Q1 rendben volt, de a Q2-ben utolsó gyors körömet néhány lassabb autó elrontotta. Amikor az egyes kanyarhoz érkeztem az abroncsok nem voltak megfelelő hőmérsékleten, így a kört ez befolyásolta, mivel a ritmus nagyon fontos itt. De várom a holnapi versenyt, bármilyen időjárás is lesz."

Ben Waterhouse, helyettes műszaki igazgató:
"Ezen a délelőttön Daniil számára normál edzés volt, probléma nélkül teljesítette programját. Sikerült jó teljesítményt kihozni az autóból, így egészen elégedettek voltunk a munkával. Jev-nél a motorcserét akartunk elvégezni, ezért az autót korán kihívtuk a garázsba. A szerelői nagyszerű munkát végeztek és az időmérő edzésre elkészültek. Az edzés maga kissé csalódás volt, mivel nem sikerült a legtöbbet kihozni az autókból. Mindkét pilóta forgalomba került a kivezető körben a Q2 végén, máskülönben jobb eredményt érhettek volna el. De a verseny az, ami számít és az időjárás előrejelzés miatt minden esély megvan egy jó eredményre. Sajnos Jev-nek kissé nehezebb délutánja volt, mivel tízhelyes büntetést kap motorcsere miatt, a mai beszerelt egység volt a hatodik a szezonban. A legfontosabb dolog, hogy sikerült a tizenkettőn belül kerülnie, így büntetését itt letöltheti, nem visz át semmit Oroszországba. Jev jó munkát végzett, figyelembe véve, hogy milyen hétvégéje volt. Faenzában és Bicesterben nagy munka folyt, hogy új csomagot tudjunk erre a hétvégére elkészíteni és azt hiszem, holnap még többet tudunk kihozni belőle, remélhetőleg sok pontot szerzünk."

Ricardo Penteado, Renault Sport F1:
"Mozgalmas napunk volt, JEV autóján a belsőégésű motort kellett kicserélni a harmadik szabadedzés és az időmérő edzés között, de minden simán ment és az új alkatrészek a tervek szerint működtek. Mindkét pilóta jó munkát végzett, de a Q2 végén sajnos forgalomba kerültek, amely csalódás, mivel úgy éreztük, a Q3-hoz megfelelő sebességgel rendelkeznek. De holnap nagyon más lesz a forgatókönyv az eső miatt, majd meglátjuk, mit tehetünk - remélhetőleg hasonló előzéseket látunk, mint Szingapúrban!"

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős igazgató:
"A mai nap egészen jól sikerült. A csapat nagyon keményen dolgozott és a pilóták jól teljesítettek a pályán. Az új aerodinamikai csomag jól működött, így az első lépést teljesítettük. Abban a pozícióban vagyunk, amit vártunk és bízunk a holnapi napban, remélhetőleg meg tudjuk tartani a harmadik és negyedik helyet. Az eső érdekessé teheti a holnapi napot, de ezért még fontosabb volt, hogy az élen állókhoz közel kerüljünk, mivel esőben a mögöttünk haladóknak még nehezebb dolga lesz."

Valtteri Bottas:
"A cél a harmadik és negyedik hely volt a Mercedes mögött, jó ezt teljesíteni. Az első két helyezetthez képest a hátrány kisebb, mint vártuk, pozitívum, hogy sikerült felzárkózni. Suzuka nem egy könnyű pálya és a holnap érkező tájfun még nehezebbé teheti. Azt hiszem jó esély van a dobogós helyezésre még ilyen időjárásban is."

Felipe Massa:
"Szerencsére a tegnapi problémákat mára sikerült megoldani. Pozitív időmérő edzés volt a csapatnak, mindkét autó a második sorba került. Nem voltam elég jó ma a harmadik helyre, de tudom, jó sebességgel rendelkezik az autó és ennek örülök. A holnapi munkára kell koncentrálni, az időjárásra figyelni."

MARUSSIA F1 TEAM
Jules Bianchi:
"Bosszantó eredmény számunkra. Elégedett vagyok a körökkel, amelyeket teljesítettem, de nem sikerült megvalósítani tervünket, amely három etap volt, nem volt már idő arra, hogy Ericsson Caterhamje elé kerüljünk. Nem ezt szerettünk volna, de nem érkeztek fejlesztések már elég régóta és nyilvánvalóan ők előrelépést értek el azon a pályán, amely fekszik nekik. Ez csalódás, de mint mindig, arra koncentrálunk, hogy holnap a lehető legjobbat hozzuk ki a helyzetből, mert a verseny így, vagy úgy, de érdekes lesz."

Max Chilton:
"Nagyon mérges vagyok magamra. 0.4 másodpercet javítottam utolsó körömön egy szektorral a célvonal előtt és közelebb kerülhettem volna a körülöttem lévő három autóhoz, így ki tudja, hol végeztem volna. Sajnos a 13-as kanyarnál megcsúszott az autó. Szeretném azt hinni, hogy holnap jobbak leszünk, de ezt nehéz megjósolni, mivel nem tudjuk, milyen időjárás várható. Mindent összevetve azt hiszem előrébb végezhetünk. Csalódott eredmény ma, de holnap mindent megpróbálunk."

John Booth, csapatfőnök:
"Délelőtt a két autó eltérő egyensúlyt mutatott, Max kissé jobb pozícióban volt, mint Jules, aki túlkormányzottsággal küzdött. A délelőtt nagy részében és az ebédszünetben arra figyeltünk, hogy Jules autójának egyensúlyán javítsunk és optimalizáljuk Max beállítását. Az időmérő edzésen egyértelmű problémát jelentett a holnapi időjárás, három etap mellett döntöttünk, az első kettőt kerékcsere osztotta fel. Sajnos Jules-t mérlegelésre kiszólították, így meg kellett változtatni a tervet, a kerékcserét a második és a harmadik etapja közé tettük. Miután időt veszített a mérlegeléssel, nem tudta teljesíteni az utolsó körét, így meg kellett elégednie a korábbi körével, ahol túl sok üzemanyagot fogyasztott. Biztos vagyok benne, hogy a harmadik kör sokkal gyorsabb lett volna és jobb pozícióban zár. Max jól állt utolsó körének első szektorában, de egy kanyarban időt veszített, amely miatt nagyon bosszankodott. Összességében nem tudtuk egyik autóval sem a maximumot hozni. Holnap az időjárás komoly szerepet kaphat. A versenyen a stratégiai döntések szinte fontosabbak lesznek, mint az autó sebessége. A versenystratégiában egész évben erősek voltunk, így a mai csalódás után a holnapi napra önbizalommal készülhetünk."

CATERHAM F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"A délelőtti utolsó szabadedzés ismét pozitív volt, tudtunk építeni az erős tegnapi teljesítményre, így jó érzésekkel készülhettem az időmérő edzésre. Úgy döntöttünk, más stratégiát választunk a többiekkel szemben, így csak két szett abroncsot használtunk fel, míg mások hármat - ez kissé kockáztatás volt, de nagyon jól éreztem magam az autóban és bíztam benne, működik a stratégia és így is volt. Azt mondhatom, két megfelelő köröm volt és az autó jól működött, így elégedett vagyok az eredménnyel, jó munka tőlem és a csapattól. Természetesen szeretnél mindig közelebb lenni az előtted állókhoz, de azt hiszem, ezen a hétvégén ismét faragtunk hátrányunkból, ezért ez pozitív fejlődés. Majd meglátjuk, milyen időjárás lesz holnap, de nagyon várom a futamot!"

Kamui Kobayashi:
"Nem ez a legjobb hétvégém, de azt mondhatom, a csapat nagyszerű munkát végzett az elmúlt éjszaka, megjavította az autót és lehetővé tette számomra, hogy ma vezessek. A tegnapi balesetem miatt nem sikerült annyi kört menni, mint szerettem volna és nem tudtam a mai időmérő edzés előtt a lágyabb keveréket kipróbálni, szóval nem volt egy könnyű nap. Figyelembe véve ezt a helyzetet, azt hiszem, köridőm egészen jó volt, majd meglátjuk mi történik holnap - amennyiben esik az eső úgy sokkal érdekesebb verseny lesz."

Cedrik Staudohar, Renault Sport F1:
"Minden rendben volt a motorokkal az edzés során. Marcus folytatta a jó munkát, amelyet egész hétvégén végzett és a Marussiák előtt végzett. Kamui a tegnapi és a délelőtti kevés megtett kilométernek a hátrányát élte át, de holnap jó harcot vívhatunk, különösen ha az eső megérkezik."

PIRELLI
Paul Hembery:
"Nem történt komolyabb meglepetés ma - legalábbis a pályán. A két keverék közötti különbség kissé csökkent, ahogyan jósoltuk is, de a közepes keverék lehet a fő versenygumi. Ez akkor lesz így természetesen, ha nem esik az eső, de jó esély van az esőzésre, mivel a tájfun közelít. Szóval holnap nagyon más lehet a helyzet és érdekesen alakulhatnak a dolgok."

Jóslat:
A két kerékcserés stratégia lehet a legjobb az 53 körös versenyre (amely a győztes stratégia volt tavaly). Az optimális stratégia: start a közepes keveréken, váltás közepesre a 22. körben és végül keményre a 42. körben. Néhány csapat talán három kerékcserével próbálkozik, ebben az esetben a közepes keveréken való indulás, a 18. körben váltás közepesre, majd a 47. körben a kemény keverék felhasználása lehet a leggyorsabb megoldás - habár ez elméletileg hét másodperccel lassabb időeredményt eredményez. Ha esik az eső, akkor a stratégia megváltozik: kérdés, hogy ki tud a legjobban reagálni a változékony körülményre. Ha az időjárás hűvösebb lesz, akkor az befolyásolhatja a gumikopást és ezzel együtt a stratégiát is.

Belépés