• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Szingapúri Nagydíj után

Forma-1 Hírek - Nyilatkozatok a Szingapúri Nagydíj után

Készült: 2014.szeptember.22 09:28 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás F1Hungary

A Mercedes pilótája, Lewis Hamilton nyerte a Szingapúri Nagydíjat. A második helyen Sebastian Vettel ért célba, a harmadik Daniel Ricciardo lett. Nyilatkozatok a futam után.
INFINITI RED BULL RACING
Sebastian Vettel:
"Ezt a pályát szeretem, a hangulat nagyszerű és nehéz a verseny. Jól rajtoltam, megelőztem Danielt és megfelelő versenyt futottam. Egy kicsit játszottunk a stratégiával, miután Alonso elé kerültünk, a biztonsági autó rossz időben jött, de a gumikat sikerült életben tartani a futam végéig, amely nehéz volt. Nem volt értelme Lewis-zal harcolni a végén, frissebb abroncsokon volt és nekem a végéig kellett kitartanom, így erre koncentráltam. Nagyszerű volt a hideg pezsgő a dobogón."

Daniel Ricciardo:
"Közel voltunk az időmérő edzésen a Mercedeshez és őszintén szólva gyorsabb versenysebességre számítottunk ma. Nem voltunk elég gyorsak az első etapban és volt néhány más problémánk is a fékekkel és az erőforrással, amely hol elmúlt, hol visszajött, de ami a pontokat illeti, sikerült így is sokat szerezni. Olyan ez, mintha hazai verseny lenne. Szingapúrtól Perth körülbelül ugyanolyan távolságra van, mint Melbourne és Perth, így Nyugat-Ausztrália nincs túl messze. Suzuka következik két hét múlva, melyet optimistán várunk. Összességében ez egy erős hétvége volt."

Christian Horner, csapatfőnök:
"Óriási teljesítmény mindkét pilótától. Az érdekes rajt után Fernando visszaadta pozícióját Sebastiannak, de sajnos Danielnek nem és ezt követően a versenyzésről szólt minden. Az első kerékcserénél a lágy keveréket tettük fel, addigra a második helyen álltunk, Fernando azonban elénk vágott, ezért más gumit kellett feltenni, megváltoztatni a stratégiát. Majd a versenysebesség romlott és rossz helyzetben voltunk, el kellett dönteni, melyik abroncs tart ki a végéig, de a pilóták hihetetlen munkát végeztek ma és úgy értek célba, hogy minimális mennyiségű abroncs maradt az autón. Így a második és a harmadik hely nagyszerű csapatteljesítmény, különösen úgy, hogy a verseny során kettős kerékcserét végeztünk, kivételes időeredménnyel."

Thierry Salvi, Renault Sport F1:
"Nehéz verseny, de amit lehetett kihoztunk belőle, két dobogós helyezést. Sebastian már a verseny elejétől kezdve harcolt, a maximumot hozta ki az autóból, miközben a gumikopásra is figyelt. Nagyon jól sikerült ez a verseny végéig és a második hely nagyszerű eredmény neki és a csapatnak. Danielnek megbízhatósági problémái voltak az erőforrással és az energiakezelés miatt is trükkös helyzetbe került. Ismét bebizonyította, képes nyugodt és koncentrált maradni még nehéz helyzetben is és nagyon gyors volt. A megbízhatóság ismét kulcsfontosságú volt és ezzel problémáink voltak a hétvégén. Az autóban ott a lehetőség a futamgyőzelemre és keményebben kell dolgozni azért, hogy a szezon utolsó versenyein ezt meg is valósítsuk."

MERCEDES AMG PETRONAS
Lewis Hamilton:
"Nagyszerű volt ide a monzai győzelem után megérkezni és a szezon utolsó felét ilyen versenyképes autóval megkezdeni. Kemény verseny lett volna, ha Nico az élen áll, mivel megfelelő sebességgel rendelkezett. Minden egészen kényelmesen alakult a biztonsági autós fázisig, amely némi problémát okozott. Keményen vezettem, előnyre tettem szert, de a gumik kezdtek kopni és nem tudtam, mennyire nyomjam, vagy vegyek vissza a kímélésük miatt. Így azonnal kiálltunk kerékcserére és Seb mögé tértem vissza. De tudtam, két kerékcserén vannak és abroncsai elkoptak. A hátsó egyenesben nagyon kicsi volt a különbség és talán választhattam volna más pontot is a pályán az előzésre. De gyorsan felmértem a helyzetet. Természetesen nem ideális eredmény született Nico kiesése miatt, ez mutatja, még dolgozni kell a megbízhatóságon. De a csapat nagyszerű munkát végzett a gyárban, azzal, hogy elkészítették ezt a remek autót. Most keményen kell készülni a két hét múlva esedékes japán futamra."

Nico Rosberg:
"A kormánnyal már a verseny előtt, a garázsban megkezdődtek a problémák és nehéz pillanat volt, amikor nem tudtam elindulni a rajtrácsról, az autót nem lehetett sebességbe tenni. Amikor elhagytam a boxutcát nem tudtam sebességet váltani, nem volt rádió, DRS és a hibrid erő is csak csökkentett módban működött. Abban bíztunk, hogy a rendszerek életre kelnek, ahogyan a rádió is és változtathatunk a helyzeten. De miután újra kormányt cseréltünk ki kellett állni. Nehéz nap volt számomra és sajnos ismét megbízhatósági problémája akadt a csapatnak. Legalább történt valami jó is a csapattal, Lewis győzni tudott. Most ki kell elemezni mi történt és további optimalizálásra van szükség, mert a megbízhatóság az egyik gyengénk az idei évben."

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, igazgató:
"Micsoda hihetetlen verseny Lewis-tól. A biztonsági autós fázis után időmérős körökre volt szükség ahhoz, hogy előnyre tudjon szert tenni és ezt hibátlanul megvalósítatta. Ilyenkor az olyan pilóták, mint Lewis meg tudják mutatni, mi a különbség a sztárpilóták és a szupersztár pilóták között. Gratuláció neki. Másrészt, keserű délutánja volt Nicónak. Úgy tűnik, a kormányoszlop vezetékezésével volt probléma és ez volt a problémák forrása. Amikor visszatért a garázsba elnézést kértem tőle, ő a helyzetet nagyon profi módon kezelte. Rakétagyors autóval rendelkezünk, de ezek a megbízhatósági problémák hátráltatnak minket. Az alkatrészeket este visszaküldjük a központba további elemzésre. Kiváló csapattal rendelkezünk és túllépünk ezen a problémán, újra nem fog megtörténni. Ami a világbajnokságot illeti, mindkét pilótánkon nyomás van, mivel öt versennyel a szezon vége előtt nagyon kicsi a különbség. További ősz hajszálaink lesznek, de ez nagyszerű küzdelem lesz a Formula-1 rajongói számára."

Paddy Lowe, műszaki igazgató:
"Keserédes délutánja volt a csapatnak, Lewis fantasztikus győzelmét beárnyékolja Nico autójának műszaki problémája. Habár az okokat teljesen még nem tudjuk, de Nicónak elektronikai problémája volt a kormányoszlopon. Ez befolyásolta a rajtrácsra vezető körét és kormányt cseréltünk a rajtrácson abban a reményben, hogy a probléma megoldódik. De a verseny kezdetekor kiderült, hogy csak a sebességváltó karok működnek. Így nem tudta a kuplungot kezelni, valamint más funkciót állítani a kormányról. Az energiát sem adták le a hibrid rendszerek, így a lassabb autókat sem tudta megelőzni. A kerékcserénél az autó üresben ragadt és úgy döntöttünk, feladjuk a versenyt, mert az újraindulás túl veszélyes lett volna. Elnézését kérek Nicótól. A garázs másik oldalán Lewis fantasztikus teljesítményt nyújtott. Sebessége erős volt és abroncsaink jobban bírták, mint ellenfeleinké. A biztonsági autó kicsit visszavetett minket a verseny felénél, amikor a többiek úgy döntöttek, nem cserélnek már kereket és a keményebb keveréken végigmennek. De mi ragaszkodtunk stratégiánkhoz, helyes döntés volt kint maradni és Lewis mindent megtett. Bíztunk benne, hogy Vettellel szemben egy teljes kerékcserére való előnyt ki tud autózni, de a gumik ezt nem bírták. Lewis-nak ezért egy kis munkája akadt a kerékcsere után, de komoly teljesítménybeli előnyben volt az új abroncsokon és jó előzést mutatott be a hetes kanyarnál. Nagyon kontrollált vezetést mutatott be és megérdemelte a győzelmet."

SCUDERIA FERRARI
Marco Mattiacci, csapatfőnök:
"A mai versenyen sokkal jobb eredményt is elérhettünk volna, mert köszönhetően a csapat gyors reagálásának a csalódott monzai verseny után, egész hétvégén versenyképesek voltunk. Sebességünk jó volt és a stratégiának köszönhetően Fernando a második helyen is állt, de később sajnos ezt a pozíciót elveszítettük. Kimit a forgalom akadályozta és a gumikopás lassította, habár jól rajtolt, nem tudta visszaszerezni korábbi pozícióját. A biztonsági autó megjelenése módosította stratégiánkat, befolyásolta a verseny végeredményét. Ennek ellenére hiszem, hogy csak stratégiailag úgy lehet győzni, ha versenyképes autóval rendelkezel. Szingapúrt a javulás jeleivel hagyhatjuk el: ezen a téren Suzuka érdekes teszt lesz, mert elmélyedhetünk azon fejlesztési munkákban, amely területen javulni szeretnénk."

Fernando Alonso:
"Utólag visszagondolva könnyebb elgondolkozni azon, mi let volna, ha nem hibázok a rajtnál és a biztonsági autó nem akkor jön, amikor, de összességében elégedet vagyok ezzel a hétvégével, mert versenyképesek voltunk és az élen állókkal tudtuk harcolni. Néha a biztonsági autó segít, de azt hiszem, ma kissé balszerencsések voltunk, mert akkor a második helyet próbáltuk megszerezni és stratégiánk jó volt. Sok választásunk nem volt, mert ha kint maradunk, akkor talán sokkal több helyet buktunk volna a lágy keverékre történő váltáskor. Bár a végén nem tudtam előzni, azonban az a tény, hogy versenyképesek voltunk a célba érkezésig, azt mutatja, előrelépést értünk el. Most Suzuka, egy valódi pálya következik, tisztább képük lesz arról, hol is állunk."

Kimi Räikkönen:
"A mai verseny valódi bosszúság volt, mert annak ellenére, hogy gyorsak voltunk, nem tudtunk olyan pozícióban célba érni, mint szerettünk volna. A rajtom rendben volt, néhány helyet javítottam is és minden tökéletesen működött. Az első kerékcsere után Felipével szemben pozíciót veszítettem és innentől kezdve a Williams mögé beragadtam az egész versenyre. Sajnos mindig, amikor megközelítettem, aerodinamikai teljesítményt veszített az autó hátsó fele és ezen felül a gumikopás is igen magas volt. Ez valódi csalódás, mivel nem tudtam saját versenyem futni, bár tudtam, az egyenesbeli sebesség ellenfeleink erőssége. Nem vagyok elégedett a nyolcadik hellyel, de pozitívum, hogy javulást láthattunk a hétvégén. Biztos vagyok benne, ha innentől kezdve nem lesznek problémáink, sokkal jobban alakulnak majd a dolgok számunkra."

Pat Fry, műszaki igazgató:
"Itt, Szingapúrban a két F14 T teljesítménye örömteli meglepetés volt, mivel soha nem voltunk még az élen állókhoz ilyen közel ebben a szezonban. A pálya műszaki karaktere, fejlesztési munkánk, pilótáink tehetsége és autónk működése a lágyabb keveréken, mind magyarázza a hétvégi jó formánkat. Miközben nagyon bíztató a helyzet, ez még nem volt elég, hogy a csapat elérje célját és nagy csalódás volt látni, hogy a második hely kicsúszott Fernando kezéből a biztonsági autó miatt. Sajnos Kimivel nem sikerült mindent kihozni az autóból: jobb eredményt érhetett volna el, ha Massa nem vág elé és habár frissebb abroncsokon volt, nem volt elég sebessége ahhoz, hogy Bottast megelőzze az egyenesben. Monacóhoz hasonlóan ezen a pályán is nehéz előzni és a biztonsági autó megérkezése felborította a sorrendet. Most Suzukában egy újabb lehetőségünk lesz arra, hogy harcoljunk a Red Bullokkal és különösen a Williamsszel a konstruktőri bajnokságban."

LOTUS F1 TEAM
Romain Grosjean:
"Meleg volt a pályán; a dolgok a biztonsági autós fázisig egészen jól alakultak, a pontszerzésért harcoltunk. Sajnos túlságosan keményen próbáltam támadni az újraindulásnál. Szerettem volna mindent beleadni és a lassú biztonsági autós fázis alatt a lágy keverékek lehűltek, a kanyarban túl sok volt már ez. Innentől kezdve már nem tudtam felérni a pontszerző helyekig."

Pastor Maldonado:
"A maximális teljesítményt nyújtottuk ma és erős, kiegyensúlyozott versenyünk volt. Elégedett vagyok az eredménnyel a hétvége elején tapasztalt problémák után. A biztonsági autós fázis alatt egyel többször álltam ki kerékcserére, mint a többiek, de ez nem befolyásolta pozíciómat. Nehéz verseny volt, különösen az utolsó tíz kör, ahol a gumikra nagyon oda kellett figyelni, de azt hiszem, nagyszerű versenyt futottunk ma."

Federico Gastaldi, helyettes csapatfőnök:
"Nagyon közel voltunk a pontszerzéshez Pastorral és Romainnal. Sajnos nem tudtuk ezt a lehetőséget kihasználni, de a csapat nagyszerű munkát végzett, mindkét autóval célba értünk a nehézségek után, melyeket a hétvégén átéltünk. Így elégedett vagyok. Nem vagyok rock and roll hangulatban, de örülök."

Alan Permane, pályán végzett munkáért felelős igazgató:
"Sajnos nem volt ma olyan sebességünk, hogy a pontokért harcoljunk, de közel voltunk hozzá, közelebb, mint korábban. A biztonsági autós fázis nyilvánvalóan befolyásolta stratégiánkat, így nehéz megmondani, a biztonsági autó nélkül mire lettünk volna képesek. Elégedettek vagyunk az E22 fejlődésével, amelyet remélhetőleg hasznosítani tudunk a következő versenyeken."

Simon Rebreyend, Renault Sport F1:
"A tegnapi csalódás után az erőforrás jól működött ma, nem voltak problémák, amely a minimális elvárás minden hétvégére. A pilóták ezért sokkal jobb sebességet tudtak mutatni a versenyen és a Sauberekkel, Force Indiákkal és a Toro Rossókkal harcolhattak. Ezt kellene tennünk folyamatosan, a mai teljesítmény önbizalmat ad a következő, suzukai versenyre."

McLAREN MERCEDES
Kevin Magnussen:
"Nagyon, nagyon nehéz verseny volt. A futam során, nem tudtam, van-e valami probléma az autóval, de ülésem kezdett egyre jobban melegedni, ezért a helyzet eléggé kényelmetlen volt számomra. Ezen probléma nélkül azt hiszem, a 10. pozíciónál jobbat érhettünk volna el, de összességében legalább szereztünk egy pontot. Ez is jobb, mint a semmi. Ez volt a legnehezebb pont, amit valaha megszereztem."

Jenson Button:
"Készültem a verseny végére: figyeltem az egész etap során a gumikra és tudtam, az utolsó öt körben trükkössé válhat a helyzet Valtterinek előttem. Az autót egy másik módba kapcsoltam át és az üldözés kezdett egészen izgalmassá válni. Majd néhány kanyarral később, a hajtűkanyarnál az autó egyszerűen megállt. Átmentem a hídon, majd megállt az autó, így megálltam. Vártam a verseny végét, mert azt hiszem, meg tudtam volna előzni Valtterit. De ez nem sikerült - balszerencsés voltam."

Eric Boullier, versenyigazgató:
"Egy világbajnoki pontot szerezni két órát főve az intenzív hőségben és páratartalomban természetesen nagy csalódás az egész csapatnak. Jensonnak, aki kimagaslóan jól vezetett a hetedik helyen, trükkös két kiállást terveztünk, ám ki kellett állnia az erőforrás meghibásodása miatt. Kevin, aki kivételes időmérő kört teljesített tegnap, ezen a délutánon teljesen kimerült; nincs rá más szó. Első etapja megfelelő volt, de a másodikban sokkal nagyobb gumikopással szembesült, mint vártuk, ezért két kerékcseréről háromra kellett átállnia. Emellett súlyos testi sérüléseket szerzett, nem érezte jól magát a pilótafülkében, amikor az elkezdett felmelegedni, ezért előbb az egyik, majd a másik kezét kellett kinyújtania a fülkéből, hogy a levegő bejusson ujjaiba és overáljába, amely szokatlanul fájdalmas volt számára. Végül, egy lenyűgözően bátor vezetés után egy pontot szerzett a csapatnak. Ez persze csak csekély vigasz volt, de mutatja mekkora harci szellemiséggel rendelkezik, elismerés érte."

SAHARA FORCE INDIA
Sergio Perez:
"A futamon mindent átélhettem és az utolsó körök nagyon élvezetesek voltak. Nagyon elégedett voltam mai teljesítményünkkel és, ami a legfontosabb, közvetlen ellenfeleink előtt végezünk. Akik előttem végeztek, nagyon kopott gumival értek célba, de ez engem is befolyásolt. Amikor az előttem haladókat utolértem, nem volt sok tapadásom és ez megnehezítette az előzéseket. Sikerült a gumikat tökéletesen kezelni és a 15. helyről a hetedikre léptem előre, amelyet megérdemeltünk. Nagyszerű eredmény a csapatnak; fantasztikus munkát végeztek a stratégiával, amely Nicónak és nekem is működött. Fantasztikus érzés volt versenyezni: több volt ez egyszerű pontszerzésnél. Minden problémát átélhettél, de nem adtad fel és erős pontszerző helyen értél célba."

Nico Hülkenberg:
"Jó pontot szerezni és a csapat szempontjából ez egy sikeres nap volt. Mindig nehéz ez a verseny, különösen stratégiai szempontból és talán még többet is elérhettünk volna ma. A biztonsági autós fázis után 30 körös etapot teljesítettem a lágy keveréken és a legtöbb autó előttem a futam végére elkoptatta abroncsát. Utólagosan visszagondolva, talán jobb lett volna friss abroncsokért kiállni és talán még jobb eredményt érhettünk volna el, de mindig nehéz dönteni az adott pillanatban. Jó hír, hogy mindkét autónkkal pontot szerezünk."

Vijay Mallya, csapatfőnök és főigazgató:
"Fantasztikus eredmény Szingapúrból nyolc ponttal távozni a konstruktőri bajnokság ötödik helyén. Eseménydús verseny volt, különösen Checo számára és csak az utolsó körökben jött vissza minden reményünk. Ma néhány nehéz döntést kellett meghozni a boxfalon, de azt hiszem, mindegyik jó volt. Egy kis szerencsénk is volt, de sikerült a legtöbbet kihozni lehetőségeinkből, Checo és Nico remekül vezetett. Jó helyzetbe kerültünk a szezon utolsó öt versenyére, ahol továbbra is fontos lesz mindkét autóval pontokat szerezni."

SAUBER F1 TEAM
Esteban Gutierrez:
"Nem tudok túlságosan sokat mondani a versenyről. Jelenleg szinte lehetetlen jó eredményeket elérni. 120 százalékot hozunk ki az autóból, de ezekkel a problémákkal még nehezebb a helyzet. Nem tudok semmit tenni ezekkel a problémákkal. Előre kell tekinteni a következő versenyekre és minden lehetőséget kihasználni. Csapatként az a legfontosabb, hogy tovább harcoljunk."

Adrian Sutil:
"Nagyon bosszantó műszaki probléma miatt újból kiállni. Ma nagyon jó pozícióban voltunk a pontszerzéshez. Nehéz verseny volt, mivel a futam elején problémánk volt a motorral. Azonban sikerült megoldani és folytathattuk a tervezett stratégia szerint a futamot. Ami a Sergióval történt ütközést illeti, nem tudok sokat mondani, csak annyit, hogy az autó hátuljának ment. Szerencsére az autóm nem sérült meg."

Monisha Kaltenborn, csapatfőnök:
"Nagyon csalódott verseny volt. Esteban különösen jó pozícióban volt, de ki kellett állnia az erőforrás meghibásodása miatt. Adrian autóján vízfolyás lépett fel, ezért a csapat úgy döntött, nem kockáztatja meg a motorhibát és inkább kihívta a boxba. Most elemezzük a meghibásodás okát."

Giampaolo Dall'Ara, vezető pályamérnök:
"Sajnos megbízhatósági probléma miatt már a kockás zászló előtt véget ért versenyünk. Esteban autóján ismét elektronikai probléma akadt az erőforrással. Adrian autójából a víz folyt, ezért óvatosságból leálltunk, nem károsítva a motort. A verseny ezt megelőzően többé-kevésbé a várt módon alakult. Esteban két kerékcserés stratégián volt, de versenye korán véget ért ahhoz, hogy kiderüljön, működik-e a stratégia. Adrian három kerékcserén volt és azt hiszem sikerült a biztonsági autós fázist jól kihasználni, újból visszahoztuk a versenybe, de ezt követően ki kellett állnia. Ez volt az egyik olyan verseny, amelyen próbáltunk minden lehetőségre felkészülni, így ebből a szempontból minden a tervek szerint haladt. Korábban láthattuk, hogy elég célba érni, ahhoz, hogy megjutalmazzanak minket, de most ez megbízhatósági problémák miatt nem sikerült."

SCUDERIA TORO ROSSO
Jean-Eric Vergne:
"Nagyszerű érzés. Fantasztikus verseny volt, nagyon örülök, figyelembe véve a két öt másodperces büntetést. Amennyire lehetett nyomtam az utolsó körökben és sikerült elszakadnom, ezt kellett tennem. Sok érdekes előzést hajtottam végre, hihetetlen verseny volt. Tegnap az időmérő edzésen hibáztam és azt mondtam a csapatnak, hogy ma mindent szeretnék megtenni azért, hogy a csapat megbocsásson nekem és azt hiszem, ezt sikerült is elérnem. Nagyon elégedett vagyok a fiúkkal, jó autót adtak nekem és a hatodik helyezéssel visszafizettem a kemény munkát, ezt a pozíciót megérdemeltük. Bízom benne, sikerül együtt jól befejezni a szezont és várom Japánt, ahol néhány fejlesztést kapunk. Remélhetőleg tovább tudunk javulni."

Daniil Kvyat:
"Nagyon nehéz verseny volt, sokkal inkább magammal harcoltam, mint a körülöttem lévőkkel. Az autót nehéz volt vezetni és sokat csúszkált. Kemény munka volt a gumikat óvni. Sajnos a folyadékot szolgáltató rendszerrel problémám volt, így víz nélkül kellett megtennem az egész versenyt, amely tovább nehezítette a dolgom. Azt hiszem, a pontszerzés elérhető lett volna, gratuláció JEV-nek, aki nagyszerű munkát végzett ma!"

Phil Charles, főmérnök:
"Nagyon, nagyon elégedettek vagyunk! JEV fantasztikus versenyt futott. Két öt másodperces büntetést kapott, az elsőt a boxban letöltötte, a második esetben tudtuk, hogy a végeredményéhez adódik a büntetés, így folyamatosan tájékoztattuk őt a mögötte haladókkal szembeni előnyről, miután néhány remek előzést mutatott be. Végül sikerült öt másodpercnél nagyobb előnnyel célba érnie a hetedik helyezett előtt, így megtarthatta hatodik pozícióját. Mindent jól csinált. A csapat nagyon jól dolgozott ma és minden a tervek szerint haladt, a stratégia jól működött, így nagyon elégedettek vagyunk JEV-vel. Megfelelő eredményt ért el, mert jó munkát végez az idei évben, de többször is balszerencse sújtotta. Daniil különösen balszerencsés volt, mivel a rajttól kezdve a folyadékellátó rendszerével gond volt, így fizikálisan nehéz versenye volt, nem tudott inni és egészen korán kiszáradt. Elnézést kértünk tőle a problémáért, mivel ez befolyásolta versenyét."

Ricardo Penteado, Renault Sport F1:
"Csodálatos eredmény JEV-től, aki keményen harcolva felzárkózott az időmérő edzés után úgy, hogy két büntetést is kapott a versenyen. Daniil szenvedett a folyadékhiány miatt egy fizikálisan kemény versenyen és végül célba ért. Az erőforrás jól működött a verseny során és az energiakezelés JEV autóján különösen jó volt, így a futam végén újabb abroncsai voltak és több pozíciót is tudott nyerni. Tökéletes lezárása ez egy nehéz hétvégének."

WILLIAMS MARTINI RACING
Rob Smedley, teljesítményért felelős igazgató:
"Tudtuk, hogy ez a hétvége a kármentésről szól majd és elégedettek voltunk az eredménnyel az utolsó néhány kanyarig, mert úgy tűnt, azonos számú pontot szerzünk, mint legközelebbi riválisaink a bajnokságban. Számoltunk a stratégia kockázatával és Felipének sikerült Räikkönen előtt maradnia, aki gyorsabb autóval rendelkezett. Valtteri esetében nem volt kifizetődő a stratégia, mivel az utolsó körre elkopott az abroncs és elveszítette hatodik helyét. A pilóták mágikus munkát végeztek a kormánykerék mögött és a csapat nagyon jól dolgozott egész hétvégén. Olyan pályák következnek, amelyek sokkal jobban fekszenek majd nekünk és sikerült megtartani harmadik helyünket a bajnokságban, a hétvége elején ez volt a célunk."

Felipe Massa:
"Három kiállásról kettőre változtattuk a stratégiát a hosszú biztonsági autós fázis után és az utolsó etapban a gumik teljesen a határon voltak, de munkára tudtam őket fogni. A tapadás nagyon alacsony volt az utolsó néhány körben, de elég nagy előnyöm volt a hatodik helyezettel szemben, hogy célba érjek. A pálya természete miatt az ötödik hely volt talán a legjobb, amiben bízhattunk ezen a hétvégén, de természetesen csalódott vagyok, mivel Valtteri abroncsai nem tartottak ki a futam végéig."

Valtteri Bottas:
"A biztonsági autós fázis után két kerékcserés stratégiára álltunk át és végül a gumik nem bírták. Az utolsó körben a hátsó abroncsokkal nagyot fékeztem, amikor védekeztem és ezt követően nem volt tapadás, a mögöttem érkezők könnyedén megelőztek. A kormánnyal is probléma volt az utolsó etapban, ez tovább nehezítette a gumik kezelését, mivel sokat veszítettem az autó iránti érzetből. Ha nincs ez a probléma, akkor talán az abroncsok kitartanak végig. Nyilvánvalóan csalódott vagyok, mert nem sikerült pontot szerezni, de sok pozitívummal távozhatunk erről a hétvégéről, mivel versenyképesek voltunk azon a pályán, amely kevésbé fekszik autónknak és megtartottuk harmadik helyünket a konstruktőri bajnokságban."

MARUSSIA F1 TEAM
Jules Bianchi:
"Nem volt egy könnyű napunk, de legalább néhány pozitívumot átéltünk. Közel voltunk a lotusos Maldonadóhoz és a sauberes Sutilhoz, így legalább sikerült visszatérni a szokásos különbséghez ezen a pályán. Csalódás, hogy nem tudtuk fékkopás miatt megelőzni Ericssont. Megterhelő verseny volt, mivel több tényezőt kellett kezelni, különösen a fékeket. A Perez balesete utáni biztonsági autós fázis összehozta a mezőnyt, így minden előny elveszett."

Max Chilton:
"Nehéz és komplikált verseny, amely balszerencsés volt. A boxutcában lefulladt az autó az installációs kör előtt és vissza kellett térni a garázsba. Jól rajtoltam és majdnem megelőztem Ericssont,majd időt veszítettem, amikor szokatlan módon, Rosberg megelőzött és egészen hosszan kettőnk között maradt. Az első kerékcserét elvégeztem, majd nem sokkal később újra beálltam a boxba, mivel defektet kaptunk, a szelep hibásodott meg a jobb első abroncson. Ez felborította stratégiánkat, mivel a vártnál korábban kellett a keményebb keverékre váltani. A helyzet még rosszabb lett, amikor a biztonsági au tó a verseny felénél a pályára gurult, nem tudtam előnyömre fordítani ezt, de az utolsó etapot a lágy keveréken nagyban befolyásolta."

John Booth, csapatfőnök:
"A mai verseny minden pillanata kemény kihívás volt, ahogyan vártuk is, így először szeretném megdicsérni a pilótákat és a csapatot az óriási munkáért. Összességében nem ilyen eredményre számítottunk. A verseny legnagyobb részében erősebbek voltunk, mint a Caterham, azonban teljesítményünk a keményebb keveréken a biztonsági autós fázis alatt nagyon hátrányos volt, mi három kerékcserét teljesítettünk, a Caterham kettőt. Mindkét autónak problémája volt a versenyen, Jules fékkopással küzdött, Max defektet kapott, amely a szelep meghibásodására vezethető vissza."

Claudio Albertini, Scuderia Ferrari:
"A hétvége nem indult könnyen, mivel Max autójában pénteken meghibásodott az erőforrás. Szerencsére a dolgok javultak, mivel nem volt több megbízhatósági problémánk Max, vagy Jules autóján. A verseny során a meleg és párás idő miatt nehézségekkel küzdöttünk, de aztán minden rendben lett és problémák nélkül sikerült célba érni. Tudjuk, hogy ez egy különleges pálya, hasonlít Monacóhoz, más kihívásokat nyújt, mint egy tipikus versenypálya, a hétvégén sikerült ezzel megbirkózni, de azt hiszem, az összteljesítmény kielégítő volt."

CATERHAM F1 TEAM
Marcus Ericsson:
"Micsoda verseny! Az egyik legjobbam az idei évben, nem kétséges. Nagyon örülök és elégedett vagyok az egész csapattal - ez az eredmény nagyszerű arra, hogy nagy köszönetet mondjak a kemény munkáért, amelyet tegnap végeztek. Nagyon elégedettek vagyunk, mert legyőztük legközelebbi riválisainkat, miután sokat szenvedtünk ellenük a hétvégén. Maximális teljesítményt nyújtottunk. Nagyszerű stratégiát követtünk és nem hibáztam. Nagyon örülök, de folytatni kell a kemény munkát azért, hogy építeni tudjunk erre és minden versenyen fejlődhessünk. Úgy döntöttünk, a keményebb keveréken maradunk és tudtuk, Bianchi utolér, mivel előlem állt ki kerékcserére, így a lehető legjobban próbáltan felkészítettem magam az utolsó négy körre. Jól kezeltem a gumikat és mögöttem tartottam. Nagyszerű munka!"

Kamui Kobayashi:
"Bosszantó lezárása a szingapúri versenyhétvégének. A felvezető körben hirtelen minden erő elment, majd úgy éreztem, valami ég. Azonnal elment a fék, ezért úgy döntöttem, leállítom az autót, mert veszélyessé vált és semmit nem tudtam tenni. Nagyon vártam ezt a versenyt és csalódás, hogy nem vehettem rajta részt és harcolhattam, de sajnos ez megtörténik az autósportban."

Manfredi Ravetto, csapatfőnök:
"Egy nagyon pozitív hétvégé zártunk itt, Szingapúrban. Sikerült a Saubert megbízhatóságban legyőzni, valamint sorozatban másodszor voltunk jobbak a pályán a Marussiánál. A felfelé vezető úton vagyunk. Szeretnék köszönetet mondani a csapat minden egyes tagjának, itt a pályán és aleafieldi gyárban - mindenki nagyon keményen dolgozik és büszke vagyok az egész csapatra."

Cedrik Staudohar, Renault Sport F1:
"Nagyszerű eredmény a csapatnak, Marcus a Marussiák előtt végzett. A mi szempontunkból azonban nem volt a legsimább verseny. Sajnos Kamui a felvezető kör elején elveszítette a CU-H-t és megállt. Meg kell vizsgálni Viry-ben, hogy mi is történt részletesen. Marcusnak is voltak problémái az energiát kezelő rendszerrel, nem volt optimális teljesítményű. Ennek ellenére mindkét legközelebbi riválisunk előtt végeztünk, amely fantasztikus csapatmunka."

PIRELLI
Paul Hembery:
"Ismét egy nagyon izgalmas versenyt láthattunk, ahol a különböző stratégiák határozták meg a végeredményt. A futam végén Hamilton újabb lágy keveréken volt Vettel mögött, ezért megelőzte őt és megnyerte a futamot. Ezt megelőzően Hamilton a gyorsabb szuperlágy keveréken fontos fél perces, vagy ennél nagyobb előnyre tett szert a biztonsági autós fázis után, amely elegendő volt számára a be- és kiálláshoz, a lágy keverékre váltáshoz. Ahogyan korábban is, a különböző stratégiák működtek, mégis nagyon szoros volt a befutó."

Az igazság pillanata:
Azt jósoltuk, hogy három kerékcserés lehet a verseny: rajt a szuperlágyon, váltás a szuperlágyra a 20., majd a 36. körben, majd az 51. körtől a lágy keverék felhasználása. Lewis Hamilton követte a három kerékcserét, de a 15., 28. és 52. körben cserélt kereket. Azonban a stratégiát a biztonsági autós fázis befolyásolta, amely nagy különbséget okozott a kerékcserék időzítésében.

Belépés