MotoGP Hírek - Fontos a Ducatinak a nem gyári kategória

Készült: 2013.november.21 21:13 Készítette: Lipták Melinda Írta: Forgó Ariel János Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

Gigi Dall’Igna szerint a nem gyári versenygépekre vonatkozó szabályok jelenthetik a MotoGP jövőjét, így a Ducatinak is mindenképpen figyelmet kell szentelnie Open kategóriás versenygépére.
„Az open kategória (nem gyári motorok – a szerk.) a MotoGP jövője.” – kezdte a Ducati Corse új főigazgatója, Gigi Dall’Igna. „Számomra nagyon fontos, hogy ezzel a projekttel is haladjunk és készen álljunk addigra, amikor a szabályokat általánosan bevezetik. A Honda és a Yamaha is indított motorokat az open kategóriában.” – magyarázta az olasz szakember. „Ez lehet a MotoGP jövője. Mi annyit szeretnénk fejleszteni, amennyit csak tudásunk megenged. Az elektronika a az evolúció egyik legfontosabb része, az ezen a területen elvégzett fejlesztések pedig külön fontosak. Nem csupán a versenyzés, de a produkciós motorok szempontjából is. Habár nem ez a legjobb megoldás, azonban amennyiben bevezetik ezeket a szabályokat, akkor nekünk is ezek alapján kell játszanunk.” – nyilatkozta Dall’Igna. A Ducati egyetlen nem gyári besorolású motort indít 2014-ben, amelyen Yonny Hernandez ül majd a Pramac Racingnél. Az előzetes hírek szerint az open kategóriás Desmosedici nem sokban különbözik majd az idei GP13-tól, vagyis csak a nem gyári szabályok által előírt, kötelező változtatásokat eszközölik rajta.

Eszerint a motorvezérlő elektronika hardver és szoftver része is a Magneti Marellié lesz, emellett viszont négy literrel több üzemanyagokat tankolhatnak a motorba, illetve az egy évben felhasználható motorblokkok száma tizenkettő lesz. A Ducati tájékoztatása szerint ez a versenygép november utolsó hétvégéjén debütál majd az olasz márka jerezi tesztjén, természetesen Hernandezzel a fedélzetén. A Honda, illetve a Yamaha nem gyári motorjai a valenciai teszten már bemutatkoztak: A HRC-nek négy nem gyári versenygépe (Hayden, Aoyama, Redding, Abraham) lesz a mezőnyben, míg a Yamahának kettő (Edwards és Aleix Espargaro). A Yamaha motorjai annyiban térnek el a többi gyártóétól, hogy ők csak vázat (hátsó felfüggesztéssel együtt) és erőforrást kínáltak a Forward Racingnek, míg a Honda és a Ducati egy teljesnek mondható versenygépet készített.

Belépés