• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Bottas óriásit ment, és övé a kínai rajtelsőség Hamilton, valamint a két Ferrari előtt

Forma-1 Hírek - Bottas óriásit ment, és övé a kínai rajtelsőség Hamilton, valamint a két Ferrari előtt

Készült: 2019.április.14 12:16 Készítette: Lipták Melinda Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás f1hungary.fw.hu

Forma-1 Hírek - Bottas óriásit ment, és övé a kínai rajtelsőség Hamilton, valamint a két Ferrari előtt
Valtteri Bottas Nico Rosberg 2016-os formáját idézte, és megszerezte pályafutása 7. rajtelsőségét, a Forma-1 történetének 1000. versenyhétvégéjén Lewis Hamilton és a két Ferrari előtt.
Az FP3 nagyon lassan indult be, és látványos véget ért Albon bukásával. A Toro Rosso-Honda thai újonca hibázott az utolsó kanyarban, és nagyon csúnyán összetörte a gépét, mellyel a súlyos károk miatt nem vehetett részt az időmérőn.

Az utolsó edzés legjobb idejét Bottas rakta össze a Mercedesszel, kihasználva Sebastian Vettel hibáját, akit Leclerc a másik Ferrarival még így sem tudott megelőzni. Lewis Hamilton pedig továbbra sem találta a tempót, és láthatóan küszködött, szemben a finn csapattársával, aki még mindig vezeti a bajnokságot. A Red Bull Racing ugyancsak kérdőjel volt, de az jól látszott, hogy túl sok esélyük nem lesz az első sorra.

Q1
A Q1-ben három versenyző kiesése előre borítékolható volt, hiszen Albon az FP3-as balesete miatt nem vehetett részt az időmérőn, míg a Williamsek továbbra is messze a leglassabbak a mezőnyben. Kubica különösen sokat panaszkodott. A lengyel erős túlkormányzottsággal küszködött, és nem értette, mi történik a volán mögött. Giovinazzi volt a harmadik kieső, ráadásul idő nélkül egy újabb technikai motorprobléma miatt. Az utolsó búcsúzó pedig Stroll volt, miközben Norris és Räikkönen éppen hogy csak tovább tudott menni a Q2-be.

A Q1 kiesői: Stroll, Russell, Kubica, Giovinazzi, Albon.

A legjobb időt Bottas rakta össze a Mercedesszel, közvetlen Leclerc előtt, de a monacói két etapot ment: 1:32.658-1:32.712. A TOP-5-ben még Hamilton, Verstappen és Vettel voltak ott. A középmezőnyből a leggyorsabb Hülkenberg volt, megelőzve ezzel a McLarent és a csapatársát, valamint a Haast és a Toro Rossót.

Q2
A top-mezőnyből Gasly kivételével mindenki a közepes gumikon ment tovább a Q3-ba. Hamilton első etapja igen gyenge volt, míg a második már elegendő volt arra, hogy az élen zárjon: 1:31.637. Bottas volt mögötte, ám a finn csak egy etapot teljesített, és a Q2 végén csupán bekoptatta a lágy abroncsot. Vettel és Leclerc a Ferrarival a harmadik és negyedik helyen ment tovább, majd jött Verstappen, Gasly, Hülkenberg, Magnussen, Grosjean és Ricciardo.

A Q1 kiesői: Kvjat, Pérez, Räikkönen, Sainz, Norris

Ez egyúttal azt is jelentette, hogy a McLaren, a Toro Rosso, az Alfa Romeo és a Racing Point egyik autójával sem volt ott az utolsó körben, szemben például a Renault-val, vagy az eddig gyengébb teljesítményt mutatott Haas istállóval.

Q3
A Q3-ra minden megváltozott, és a Mercedes komoly dominanciát hozott, így nem lehetett kérdés, hogy Bottas és Hamilton kerül oda az első sorba, míg a Ferrarinak Verstappen Red Bulljával kellett megküzdenie, ami egyértelmű csalódás volt az olaszok számára.

Végül Bottas volt a leggyorsabb Hamilton előtt, nagyon kis különbséggel, míg a két Ferrari esélytelen volt. Vettel és Leclerc között egészen minimális volt a differencia. A német világbajnok igencsak felhúzta Verstappent, akit élesben előzött meg, közvetlen a gyors köre előtt, és a holland emiatt sem tudott javítani, így az ötödik hely marad számára. Szabályosnak szabályos volt a manőver, de a versenyzők éppen ennek az ellenkezőjéről állapodtak meg egymással.

Gasly a másik Red Bullal 6. lett, majd jött Ricciardo, Hülkenberg és a Haas idő nélkül.

Belépés