• Motoros Hírek
  • MotoGP Hírek - Marquez: „A Hondánál nem bírják elviselni, ha lassabbak az egyenesben”

MotoGP Hírek - Marquez: „A Hondánál nem bírják elviselni, ha lassabbak az egyenesben”

Készült: 2019.március.20 17:09 Készítette: Lipták Melinda Írta: Balogh Tamás Kategória: Motoros Hírek, Motogp hírek Forrás P1race

MotoGP Hírek - Marquez: „A Hondánál nem bírják elviselni, ha lassabbak az egyenesben”
A címvédő szerint ezért dolgozott megszállottan a tél során a végsebességen a japán gyártó. Mindeközben a Ducatinál is magyarázatot adtak arra, miért estek e tekintetben a nagy rivális mögé.
Az elmúlt években megszokhattuk, hogy rendre a Ducatik volt a leggyorsabbak az egyenesekben. Ennek függvényében némileg meglepők voltak a Katari Nagydíjon látott adatok, ott ugyanis a végsebesség tekintetében már a Hondák vitték a prímet: a versenyen Marc Marquez 352 km/h-t ért el, de az öt legnagyobb érték között további két RC213V is szerepelt. Már a tesztidőszakban is hallhattuk a HRC versenyzőitől, hogy ezen a téren előrelépett a japán gyártó, Marquez pedig elismerte: ő és a Honda is inkább egy erős blokk mellékhatásaival küzd meg, semmint a végsebességbeli hátránnyal, amely az előző szezonokban nehezítette a Ducatik elleni harcukat.

„Ezen a télen a Honda megszállottan dolgozott a végsebességen. Amikor azt látják, hogy más motorok gyorsabbak a miénknél, azt nem tudják elviselni. Ha erős motorral rendelkezünk, akkor is megvannak a szerelőink és az eszközeink, hogy leküzdjük az esetlegesen felmerülő problémákat” – fogalmazott a hétszeres világbajnok, akinek szavait a Motorsport.com szakoldal idézi.

Mindeközben a Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti az új aerodinamikai szabályoknak tudja be, hogy a nagy ellenfél mögé kerültek végsebesség tekintetében, ugyanis idén már nem szedhetik le kedvük szerint a szárnyas idomokat a burkolatról. „Tavaly Dovizioso szárnyacskák nélkül versenyzett Katarban, ami nagyobb végsebességek elérését tette lehetővé. Ugyanakkor az új szabályok értelmében az idomokkal együtt kell homologizáltatnunk a burkolatot, és nem tudjuk levenni a speciális helyszíneken. Emiatt csökkent a motorunk végsebessége” – magyarázta Ciabatti.

Belépés