• Nyitóoldal
  • Rally Hírek - Egy métert sem mentünk murván!

Rally Hírek - Egy métert sem mentünk murván!

Készült: 2018.május.25 17:04 Készítette: Hajósi Miklós Kategória: Rally Hírek

Rally Hírek - Egy métert sem mentünk murván!

 

Interjú Farkas Kálmán csapatvezetővel az ISEUM Rally előtt.
Farkaserdő, Szeleste, Söpte, Hosszúpereszteg, Penta Rally katlan szakaszok várják a fiúkat. A 8,5-től a 22,5 kilométeresig lesz a gyorsok hossza. Jól tudjuk finom apró murvás a pálya talaja benne ugratókkal. Miként is tudod felkészíteni a fiúkat erre a versenyre.
- Örülnék is ezeknek az ismert pályáknak, de pont ez a lényeg, hogy ismerem őket, és tudom, hogy nehéz. Illetve azoknak, nem akik, már kóstolták valamelyik évbe! Minden vicces kanyar, bukkan, „levág”-ban ott a defekt lehetősége, no meg a hibázás!  Fel kellene állítani egy stratégiát, amit végre kell hajtani. Ehhez viszont valami alap, tehát fundamentum kell.
Rally Hírek - Egy métert sem mentünk murván!
 Most is így lesz, mindig is óvatosan kezdtünk, most pláne igaz lesz! Nem azt jelenti, hogy bealszunk, de azért az első napot szerintem meg kell tisztelni azzal, hogy nem épp sehány helyen, de versenybe maradunk ott az első 5-6.-ba!

Aztán pedig az erőviszonyok kiderülnek másnap!De, nincs, mert egy métert sem mentünk murván. Épp ezért számítgatom a Tim Gábor stílusát, és így próbálom belőni a gyorsokat. Némi megnyugvás, hogy szeretik, és talán tudják is a sodrós részeket, ezért egyben lehet bízni, gyorsan, azonnali jellegű tanulást eszközlünk Káldon, a teszten. Igaz itt nincs bukkan semmi flanc a pályából eredően, csak hagy lássam, hogy az Opelbe rejtett ménest hogyan tereli a Gábor! Bizakodó vagyok, mert alapból nem fél a csúszós, sikamlós helyzetektől. Pedig én egy hangyányi biztonsági tartalékot szeretek benne hagyni a gyorsba!
Rally Hírek - Egy métert sem mentünk murván!
Két napos lesz a verseny, kb 100 versenykilométerrel. Milyen gumikkal is vágtok neki a két napnak 2018 első kétnapos Rally versenyén?
- Igen két nap, és sok-sok kilométer, ezt igazán ki kell használni, ha már ilyen bőkezű volt Markó Tibi ugyanazon a nevezési díjért. Azért mondom, hogy ez az a speciális verseny, ahol be kell osztani az autót. Ezt próbáljuk megvalósítani, mert itt bizony törik-szakad, ha kicsit az ugratót elnézed! A gumi szerintem márka szinten marad a Pirelli, a típusa keménysége pedig ott dől el mindig a szakaszok előtt. Jól bevált szabály, hogy új gumival ne állj neki az ISEUM-nak, ezért a teszten belőjük az összes újat, a tavalyiból bizony maradt még nekem 4db igazán alkalmas a gyorsokra. A hőmérséklet pedig eldönti tudjuk-e használni. Ugyanakkor nagyon kíváncsi vagyok melyik keménységű illeszkedik a stílusokhoz. Én sejtem, aztán majd meglátjuk csütörtökön Káldon. Ha kell gumivágásra is van egy titkos ötletem, mint Miskolcon.
Rally Hírek - Egy métert sem mentünk murván!







4-6 hely körül vártad a fiúkat a Miskolc rally előtt, és győzelem lett belőle, most a murvás versenyen hová várod őket. Milyenek is az elvárások most?
- Igen-igen, hatalmasat erősítettek a Miskolc Rally-n a végéig folyamatosan, mert már az aszfalton az Adam viselkedési normáit feltérképezték a fiaim. Most fordított a helyzet, a Veszprém előtti hosszabb edzést várok el, hiba nélkül. Mostani két napból, amilyen eredmény kijön, az nekem elég lesz! Pont azért, mert a legfontosabb nekünk a célba érés lesz! Azért 4-5.dik hely itt még értékesebb lesz! És ne feledjük, a murva versenyek kilométer gyűjtögetése a cél. Én tudom milyen a Veszprém Rally, ez ahhoz képest gyenge bevezetés lesz! Persze nem titkolom, ha kicsit jobban sikerül a verseny vége mint gondolom, akkor felhőtlen lenne a boldogság. Pedig felkészültünk arra is, hogy némi pontveszteséggel nem feltétlen fogjuk megtartani a 201-es rajtszámot, de még hosszú az év, és folyamatosan fejlődünk. Ha jól abszolváljuk a többi rally-t, akkor a bajnoki cím lesz bizony itt a cél, ezt nem is tagadom! Ehhez azonban a technikának is kikell bírnia! Ez a sport erről szól. Pont ezért izgalmas, ezért versenyzünk. Ez viszont nem jöhetett volna létre, reklám partnereink nélkül, akik: SPURI Az autó energiaitala, VIP-REX habarcs, betontechnológia, Altrapack Kft., Astrapack Kft. Olajág Petrol Kft. Keveweld Kft., Boncz Bt., Hajnal Gépműhely Kecskemét, Kis-Új-Lap Kft., Racionál Tuning Kft., BULYÁKI GUMI, www.spuribolt.hu.

- Hajósi Miklós -
Készítette: www.KarikuszDesign.hu | Szerverhosting Partnerünk: EZit.hu Minden jog fenntartva : AutoMotorCenter.hu 2010-2018
Írj nekünk | Adatvédelem | Sütik kezelése