Interjú Kerényi Ádámmal a KOE Drift bajnokával

Készült: 2012.november.01 09:21 Készítette: Super User Kategória: Drift/Gymkhana hírek, Autós Hírek

Interjú Kerényi Ádámmal a KOE Drift bajnokával
Kerényi Ádám a KOE Drift Series 2012 Bajnoka. Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy Ádámmal régóta ismerjük egymást, gyakorlatilag a magyarországi aktív drift-élet kezdetei óta. Ezért is vagyok nagyon büszke, amikor kimodom és leírom, hogy a King Of Europe sorozat Drift szakágában ő lett az idei év összetett bajnoka.
Fogadjátok szeretettel a vele készült interjút!

- aki a magyar drift születése óta követi a szakág eseményeit az pontosan tudja, hogy ki az a Kerényi Ádám, de aki most ismerkedik vele, annak mit mondanál magadról?

Apukám révén gyerekkorom óta autók és motorok vettek körül, így egyértelmű volt, hogy felnőttként sem fogok tudni erős gépek nélkül élni. Sokáig motoroztam és az autósport csak 2006-ban jött be az életembe. Akkoriban sokan jártunk ki esténként az utcára hátsókerekes autókkal gyakorolgatni és 2006-ban volt lehetőségünk elsőként drift futamot rendezni Magyarországon. 2007-ben már egy E30 V8-al versenyeztem, 2008-ban pedig a mostani autóm első generációs változatával álltam rajthoz. Már 2007-től kezdve kacsingattam a külföldi futamok iránt és jó eredményeimen felbuzdulva 2009 óta folyamatosan versenyzem külföldön. A drift pályafutásom során kétszer nyertem meg a magyar bajnokságot és kétszer nyertem a King of Europe nemzetközi bajnoki sorozatban is és kétszer végeztem a második helyen az összetettben.

- komoly nemzetközi rutint szereztél az elmúlt évek során, mit gondolsz, a magyar versenyzők tudása eléri az európai elitét?

Mint ahogy minden technikai sportban ebben sem csak az emberi tényező játszik szerepet, hanem a versenyautó és a csapatmunka is. A magyarok versenyzők számtalan alkalommal bizonyították már a tehetségüket, de sajnos az elmúlt években technikailag eléggé elhúzott a nemzetközi mezőny. Nekünk is teljesen újjá kellett építeni az autót, mert 2011-ben már sokszor csak a rutin segített az eredményeim elérésében és elég nagy technikai hátránnyal küzdöttünk.

- a sikered egyik alappillére talán a folyamatos fejlődésben és fejlesztésben rejlik, te melyik lépcsőt tartod a legfontosabbnak a győzelemhez vezető úton?

Igazság szerint 2008 után 4 évig maga az autó nem változott, de sikerült egy jól működő csapatot köré építeni, ami ezen a szinten már elengedhetetlen a sikeres versenyzéshez. A győzelemhez, jó szerepléshez sok feltételnek kell teljesülnie. Kell egy jó pilóta egy jó autóval, de kell egy megbízható szerelőcsapat, akik tökéletesen tudják mikor mi a dolguk. Továbbá rendkívül fontos a sok versenykilométer és tapasztalat ami hozzásegít bennünket ahhoz, hogy könnyen alkalmazkodjunk egy idegen pályához, változó körülményekhez vagy esetleg a szélsőséges időjáráshoz.

- ritkán látunk hazai futamokon, mi ennek az oka?

Sajnos nem csak a hazai versenyeken nem láthattok, de az edzéseken sem. Sajnos egy hazai verseny vagy edzés nagyságrendileg hasonló költségekkel jár, mint egy külföldi szereplés, így a költségvetésünk határozza meg hova tudunk elmenni. Az autó közel 300 litert fogyaszt és a megnövekedett teljesítménnyel egy pár versenygumi 3 kört bír ki.
Szerencsére azért Magyarországon is vannak nemzetközi futamok, amiken általában részt veszek, hacsak nem esik egybe egy külföldi bajnoki futamommal.


- mit jelent számodra a KOE idei megnyerése, illetve európai viszonylatban mennyire számít erősnek ez a sorozat?

Természetesen nagyon örülünk az eredménynek, hiszen az első két futamon nem volt kész az autó, így 6 futam alatt kellett összeszedni a 8 futamnyi pontot. Ennek ellenére számomra és a csapatom számára soha nem a bajnoki cím a legfontosabb, hanem az oda vezető versenyek és csaták. Ebben az évben gyakorlatilag összekerültem minden komolyabb európai bajnokkal és nagyon komoly versenyzőkkel szerte Európából és szerencsére mindig sikerült elégedetten lejönni a pályáról, még akkor is ha nem nyertünk. 8 országban versenyeztünk 10-12 ország pilótája ellen és mindenhol pozitív visszajelzéseket kaptunk a versenytársaktól. Az idei évben a technikai színvonal rendkívül sokat emelkedett, emiatt sok új tapasztalatot gyűjtöttünk a saját autónkról és az ellenfelekről, pályákról, gumikról is. Ennek megfelelően tudunk felkészülni 2013-re és már pontosan tudjuk miken kell változtatnunk, hogy még ütőképesebbek legyünk.

- az autó fejlesztése nélkül nincs sok esély a címvédésre, mit tud most az autó és mit tud majd, ha a terveidet Besnyi Tomi valóra váltja?

A versenyzők hajlamosak az autón egy dologra koncentrálni és nem egy egész rendszerként tekintik azt. Az én autóm régebben és most is azért ütőképes, mert minden része összhangban van egymással és egy egészt alkot. Természetesen a mostani versenyautóban is vannak még tartalékok motorban, futóműben, hajtásláncban, gumiban stb és terveink szerint az idén tapasztaltak alapján mindenen szeretnénk még javítani. Egy komplett bajnokságban történő versenyzés esetén természetesen rendkívül fontos a megbízhatóság, hiszen minden versenyen pontot kell gyűjteni ahhoz, hogy a végén is a dobogón állhasson az ember. Jelenleg 550 LE körül teljesít a motorom, de a jövő évben szeretnénk 700 Le körüli megbízható teljesítményt elérni, hogy minden körülmények között rendelkezésre álljon a szükséges erő!



Üdv
Ádám

Köszönjük szépen az interjút!

Belépés

Készítette: www.KarikuszDesign.hu | Szerverhosting Partnerünk: EZit.hu Minden jog fentartva : AutoMotorCenter.hu 2010-2016