• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - Räikkönen nyerte a második edzést Bahreinben

Forma-1 Hírek - Räikkönen nyerte a második edzést Bahreinben

Készült: 2018.április.07 08:24 Készítette: Lipták Melinda Írta: Hujber Dávid Kategória: Autós Hírek, Forma1 Hírek Forrás f1hungary.fw.hu

Forma-1 Hírek - Räikkönen nyerte a második edzést Bahreinben
Kimi Räikköenen autózta a legjobb időt a Ferrarival, közvetlen a német világbajnok csapattársa, Sebastian Vettel, valamint a két Mercedes, és a két Red Bull előtt.
A második szabadedzés kezdetére a levegő hőmérséklete 28°C-ra csökkent, míg ugyanez az aszfaltot illetően 32.9°C volt, közvetlen a zöld jelzés előtt. A Haas nem várt sokat, és rögtön a zöld jelzéskor kihajtott a bokszból. Elsőként Magnussen, majd nem sokkal később Grosjean is megtette ugyanezt. Az amerikai csapat a Pirelli közepes abroncsán kezdte meg a munkát.

Pár percre rá már a mezőny nagyobb része is rávette magát, hogy aktív munkát vállaljon, így sorra jöttek a gyors körök. Kicsivel több, mint 1 óra volt hátra, amikor a top-csapatok közül először a Ferrari ment mért időt a szuper-lágy gumikon. Räikkönen első köre felemásra sikeredett, mivel az utolsó szektorban rontott, így a különbség nem volt túl nagy Vettel lágy gumis idejéhez képest.

Az olaszok után a Mercedes is belekóstolt a szuper-lágyas körökbe, de Bottas, és Hamilton is sokkal lassabb volt a Ferrarinál. Igaz, ez nálunk nem biztos, hogy kudarcot jelent, mivel rendre az időmérőkön mutatják meg az igazi erejüket, különösen a Q3 legvégén a partimód aktiválásával. Ettől független lehetséges, hogy a beállításokkal nem stimmel valami, vagy a W09-nél más problémák is vannak. Ne feledjük, ezek a körülmények már mások voltak, mint az első tréningen. Pár fok visszaesés is nagy hatással tud lenni az autóra, valamint a gumikezelésre.

A sorrend a Red Bullal folytatódott tovább, ahol Verstappen, ha egy hajszállal is, de gyorsabb volt Ricciardónál. Rég láthattunk hasonlót, amikor Ferrari-Ferrari-Mercedes-Mercedes-Red Bull-Red Bull sorrendben végeztek a csapatok. A „bikáknak” a hátránya már majdnem 1 másodperc volt.

Közvetlen a top-csapatok mögött ezúttal nem a Haas, hanem a gyári Renault rakta össze a legjobb időt. Hülkenberg azonban így is nagyon messze volt, még a Red Bulltól is. A legjobb időhöz képest pedig majdnem 1,5 másodperc volt a lemaradása. A német versenyzőt követte a Toro Rosso-Honda francia versenyzője.

Gasly megint ott tudott lenni a TOP-10-ben, ami egyre inkább bizakodásra adhat okot a Honda részéről. Hartley a másik japán motorral hajtott versenygéppel csak a mezőny legvégén zárt. Akárcsak az első edzésen, most is jelentős volt közöttük a különbség. A McLarennek most sikerült ott lennie a legjobbak között. Alonso csak nagyon kevéssel maradt el a Toro Rosso, valamint a Renault idejétől. Hármójuk között a különbség egészen minimális volt, de a 10. helyen Vandoorne sem volt túl messze.

A Haas ereje estére eltűnt, és csak egy 11., valamint egy 15. helyet tudtak felmutatni. Romain azonban közel volt a TOP-10-hez, bár ő sem volt túlságosan elégedett az autójával. Ennek ugyancsak a hőmérséklet visszaeséséhez lehet köze. Sainz a Renault-val megbújt a 12. pozícióban, miközben a Force India, a Sauber, és a Williams is hátul zárt, ami egyelőre nem okozhat meglepetést. Az indiaiak, és a britek nagyon visszaestek 2018-ra. A 2016-os és 2017-es negyedik helyezett Force India kvázi csak teszteli az új csomagját, amiből még messze nem tudja kihozni a maximumot, a benne rejlő potenciált. És közben várnak a FOM pénzére, amit épp a Williams miatt nem kaphatnak meg.

A Ferrari okozott némi feltűnést az utolsó 15 percben, amikor Räikkönen félreállt. Először mindenki technikai hibára gyanakodott, de a rádióforgalmazásból kiderült, hogy egy rosszul rögzített kerék miatt kellett megszakítaniuk a programjukat. Räikkönent a veszélyes kiengedés miatt rajtbüntetésre ítélhetik. Ha az FIA vaskalaposan követi a szabálykönyvet, akkor erre igen nagy esély van...

Az FIA egyelőre annyit erősített meg, hogy a leintést követően vizsgálja az esetet. "Ha az autó vélhetően nem biztonságosan került kiengedésre bármelyik szabadedzés alatt, a stewardok a versenyzőnek annyi helyes rajtbüntetést szabhatnak ki, amennyit elfogadhatónak tartanak." - FIA
Készítette: www.KarikuszDesign.hu | Szerverhosting Partnerünk: EZit.hu Minden jog fenntartva : AutoMotorCenter.hu 2010-2018
Írj nekünk | Adatvédelem | Sütik kezelése