• Autós Hírek
  • Forma-1 Hírek - A Liberty újraaszfaltoztatná a pályákat a több kerékcsere érdekében?

Forma-1 Hírek - A Liberty újraaszfaltoztatná a pályákat a több kerékcsere érdekében?

Készült: 2018.május.22 07:53 Készítette: Czukor Melinda Kategória: Autós Hírek Forrás f1hungary.fw.hu

Forma-1 Hírek - A Liberty újraaszfaltoztatná a pályákat a több kerékcsere érdekében?
A Liberty Media több megoldást is fontolgat annak érdekében, hogy izgalmasabbak legyenek az F1-nagydíjak, derült ki az amerikai vállalat vezetőjétől. Az egyik opció, hogy az aszfalt révén „generálják” a nagyobb gumikopást.
A Pirelli bővítette a gumikínálatot 2018-ra, bevezetve a hiperlágyat, és minden keverék alapból lágyabb lett, de továbbra sincs kerékcsere-káosz, ráadásul sokszor túl konzervatívan állítják össze egy-egy hétvége készletét. Jövőre módosított szárnyakkal és fékszellőzéssel „gerjesztenék” az előzéseket az -ben, a DRS-hatása is megnő a remények szerint, 2021-ben pedig érkezik az új motorformula és átalakított kocsik. A Liberty tarsolyában több olyan lehetőség is szerepel, melyek a pályákat érintenék, derült ki a cég vezetőjétől.

A Liberty főnöke, Greg Maffei ugyanis az Independentnek nyilatkozva elmondta, Ross Brawn egyik feladata, hogy „olyasmiket dolgozzon ki, amiktől izgalmasabbak lesznek a pályán zajló események”. „És akadnak tényleg nagyon egyszerű dolgok, kezdve olyanokkal, mint a pályák újraaszfaltozása, vagy pályák újraépítése vagy felújítása, melynek keretében a megfelelő felülettel bírnak, így végül az abroncsok annyira kopnak, hogy elég kerékcsere lesz annak érdekében, hogy érdekes sztori kerekedjen belőle”- sorolta a lehetőségeket.

„Majd ott van az is, hogy megfelelő változtatások legyenek, kanyarok, sikánok, melyekben valószínűleg lesz előzés. Tehát van pár dolog a levegőben”- jegyezte meg Maffei.

Az egyik újraaszfaltozott helyszín a katalán pálya, ahol 14 év után cserélték le a felületet, mintegy 2.6 millió fontba (mintegy 940 millió forint) került a művelet, írja az Independent. Erre is inkább a MotoGP miatt volt szükség, ugyanis túl durva volt az aszfalt a kétkerekű gépek számára, és a sorozatot bonyolító FIM/Dorna nyomás alá helyezte a helyszínt.