Drift Hírek - Szántó Nikolett és a drift

Készült: 2012.november.29 07:45 Készítette: Super User Kategória: Drift/Gymkhana hírek, Autós Hírek

Drift Hírek - Szántó Nikolett és a drift
Mind idehaza mind külföldön letette már a névjegyét az aszfaltra, Ő az első és ezidáig egyetlen nő a világon aki koedukált profi drift versenyt tudott nyerni. Magyarország drift királynője, aki sport történelmet írt, Szántó Nikolett.
Niki a maga szépségével és a róla megjelent tökéletes portfolióval szinte bármely férfi magazin hasábjára tökéletes választás lehetne. Ehhez ráadásul egy olyan vezetéstechnikai képesség párosul, melyet az erősebbik nem képviselői sokszor bizony sóvárogva néznek. Szántó Nikolett hat éves drift múltra tekinthet vissza, már a sportág első hazai versenyén is ott volt. A kezdetektől sok időt és energiát fordított az edzésekre, melyet a közönség is versenyről versenyre láthatott, hogy elérje minden pilóta vágyát, a győzelmet. 

Drift Hírek Szántó Nikolett Drift képek

A tavalyi esztendőben két drift sorozatban is fel tudott állni a dobogó legmagasabb fokára. 2011-ben a Hell Energy Országos Drift Bajnokság máriapócsi futamán győzelmével világ sport történelmet írt, hiszen Ő az első nő aki koedukált profi drift futamot nyert. Akkor az összetett pontállásban az előkelő 5. helyen zárt, megelőzve ezzel 34 vetélytársát. Az idei év bajnokságában a sok technikai nehézség után az utolsó tököli futamon végül sikerült dobogóra állnia. A kilincs-kilincs melletti kieséses autós csatában sokszor óriási tempót felvállalva küzdött riválisaival szemben és bátorsága, agresszivitása - mely ebben a sportban nélkülözhetetlen - meghozta eredményét. Természetesen cikkünk főszereplőjét is kifaggattuk, hogy meséljen egy kicsit nekünk.

Drifting.hu: Először is gratulálok az eddig elért eredményeidhez, a legjobb 10-ben zártad a 2012. évi Hell Energy Országos Drift Bajnokságot. Mennyire vagy elégedett vele?

Szántó Nikolett: Köszönöm. Az idei évben szerettük volna megismételni vagy túlszárnyalni a tavalyi sikereinket, de számos technikai gondunk adódott ami hátráltatott minket. Amit tudtunk megtettük, ez ehhez az eredményhez volt elég, de számos élménnyel lettünk gazdagabbak 2012- ben is.

Drifting.hu: Melyik volt idén a kedvenc versenyed és melyikre emlékszel vissza a legkevésbé?

Szántó Nikolett: A tököli zárófutam volt az, amire szívesen gondolok vissza, habár a díjátadón történtek miatt vegyesek az érzelmeim. De nagyon jó volt az E30-cal indulni és két versenyen végigharcolni a napot. Kevésbé kellemes momentumból sajnos több is volt idén, a legkevésbé derűs pillanat az volt mikor a tököli versenyen nem tudtam rajthoz állni, az indító motor meghibásodása miatt. A másik amikor Máriapócson a difi hibája meggátolt minket abban hogy bejussunk a Top16-ba.
Drift képek Szántó Niki képek

Drifting.hu: Bár a mezőny egyik legszebb és technikailag is komolyan összerakott drift autóját hajtod, mégis sokszor elégedetlen vagy vele. Mi ennek az oka?

Szántó Nikolett: Több oka is van. Elsősorban az autó karakterisztikája (súlyelosztás, tengelytáv) miatt inkább pályaautózásra alkalmas, mint driftre. Másrészt a Z4 egyedisége miatt sok „gyerekbetegsége" volt, amihez hosszú idő kellett, mire műszakilag teljesen összeállt.

Drifting.hu: Ezek szerint a Z4, azaz „Zetti" konstrukciójából adódóan egy nagyon érzékeny autó, ami a legkisebb hibát is megtorolja?

Szántó Nikolett: Így van! Egy igazi kis bosszúálló . Nehéz kezelni. Nagy tempójú pályán vannak előnyei, de a kisebbeken inkább hátrányai.

Drifting.hu: Gondolkozol a váltáson? Milyen autó lenne szerinted megfelelő, amivel akár a nemzetközi mezőnyben is tudnál jó eredményeket elérni?

Szántó Nikolett: Folyamatosan gondolkozunk fejlesztésen, számos ötletünk van. Elsősorban egy N-es autót szeretnék, legalábbis kevésbé átépítettet mint a Z4. Az E30-cat nagyon szeretem, úgyhogy valami ilyesmit szeretnék, csak erősebb motorral, fiatalabb kasztnival, de mindenképpen maradunk a bajor márkánál!

Drifting.hu: Egy kicsit kanyarodjunk vissza a múltba. Gondolsz néha arra, hogy hol is kezdted annak idején a drift karriered és, hogy milyen lépcsőket kellett leküzdeni ahhoz, hogy most itt tartsál?

Szántó Nikolett: Egy versenyzőnek technikailag folyton fejlődnie kell, de talán ezért is szeretem csinálni, kellenek a kihívások. A többi akadály is eszembe jut, mivel mai napig is találkozom olyan régi történetekkel melyeket újra és újra meg kell ugranunk. Mindent még nem sikerült leküzdenünk, de nem adjuk fel.

Drift Hírek Szántó Niki Hírek

Drifting.hu: Van esetleg olyan személy, akinek sokat köszönhetsz? Édesapád gondolom az első, aki mindenben segít, és mindig ott van melletted.

Szántó Nikolett: Édesapámnak köszönhetem a legtöbbet! A versenyek gördülékenységét Vajland Tamásnak köszönöm, aki munkájával egész évben nagy segítség nekem! Jó kis csapatunk alakult ki az elmúlt pár évben, és az eredményekben mindenkinek része van!

Drifting.hu: Még mindig a múlt, miért döntöttél a drift mellett, ki volt az aki megfertőzött?

Szántó Nikolett: Mindig is szerettem volna autósportban részt venni, de a családban és a környezetemben nem volt olyan aki versenyzett volna. A gyorsulás után a driftben nyílt erre lehetőségem, mivel ezt el tudtam kezdeni az utcai autómmal.

Drifting.hu: Melyik volt életed legemlékezetesebb versenye? Bár erre van egy tippem .

Szántó Nikolett: Sok verseny volt emlékezetes számomra, például a spanyol KOE futam, ahol megnyertem a kvalifikációt és 3. lettem, vagy a Paul Vlasblom-mal való csata az első helyért Tökölön. A legemlékezetesebb a máriapócsi éjszakai futamgyőzelem, ahol végre nem volt gond a kocsival, úgy érezhettük, hogy minden összeállt, és beért a sok befektetett munka!

Drifting.hu: Most, hogy vége a bajnokságnak, mivel töltöd hétköznapjaidat?

Szántó Nikolett: Nagyjából ugyanazzal, mint a szezon alatt. A cégünkben dolgozom, szabadidőmben pedig thai boxolok. A téli időszakban viszont több időm jut majd a festésre, és kiállítást is tervezek.

Drifting.hu: Jövőbeli célok a drift vagy akár a gymkhana sportágon belül?

Szántó Nikolett: Szeretnénk egy stabil autóval rajthoz állni. A driftben minél több jó csatát vívni, itthon és külföldön. A Gymkhanában szeretnénk az autót slickhez állítani, hogy jövőre mi is versenyképesek legyünk az élmezőnyben!

Köszönjük Niki az interjút és sok sikert kívánunk a jövő évadhoz!

Cikk by Zora

Belépés

Készítette: www.KarikuszDesign.hu | Szerverhosting Partnerünk: EZit.hu Minden jog fentartva : AutoMotorCenter.hu 2010-2016